Skriver igen :)

Blev ju inget skrivet förra helgen för jag orkade inte och hade ingen lust! Så kan det vara ibland. Förra helgen firade vi vårt första år som gifta och det klarade vi galant tyckte jag, alltså att vara gifta ett år och fira pappersbröllop :)
Vi hamnade i örebro av alla ställen (vet inte varför patrik valde gnällbältet, tycker han att jag är gnällig?!)... Tyckte stan var tråkig och ocharmig så tur man inte bor där :) Men vi hade en trevlig helg ändå, för det var ju inte fel på sällskapet. Vi shoppade lite, eller lite och lite, ja det blev ingen billig helg så nu har vi köpstopp hela våren ungefär, med tanke på att vi ska köpa massor med möbler i sommar som inte äro så billigt :)
Vi gick på en kinaresturang som dock var sisådär, om patrik hade fått den maten i halv 8 hos mig så hade han gett en 5a.. jag tyckte det var helt ok förutom att det var lite dåligt kryddat och att jag bad om att inte få friterade räkor (tog 4 små rätter) och vi fick det ändå... efterrätten som ingick var ju dock suverän, älskar friterad banan med glass!!
Efter resrurangen gick vi på bio och såg på sanctum - i 3D!! Var urhäftigt att se i 3 D, knappt man kan se en vanlig film längre... rekommenderas starkt att se det... och filmen i sig var spännande och verklighetsbaserad...
Efter filmen gick vi och la oss, pratade lite om ditten och datten sedan var det dags att sova..
Vaknade tog en morgonpromenad innan frulle, käkade massor med frulle och sedan var man inte hungrig förräns på kvällen, perfekt! Handlade lite mer och sedan åkte vi hem, nöjd med mina kassar, mindre nöjd med att plånkan ekar tom :)


Jag är inte i mitt esse just nu, det känns och patrik får nog ta de mesta smällarna. humöret är upp och ner och jag är helt orkeslös, åh vad jag längtar till våren kommer igång så man kan hänga in alla jäkla vinterkläderoch ta på sig lätta kläder, allt blir så mkt lättare då!! På jobet är det också lite halvjobbigt då vår grupp förändras en del och vi tackar för att våren tids nog kommer så vi kan va ute lite mer, för det kommer att behövas! Snart, snart har vi gått igenom den långa, jobbiga vintern! Tackar för det!!


Nu ska jag se lite vasalopp, sedan blir det en promenad i solskenet, ge mig d-vitaminer så jag blir piggelin!!
Idag ska vi göra en kyckling och zuccinil-lasagne så hoppas den blir god, antar att min vanliga lasagne är mkt godare men omväxling förnöjer kanske?!

Kram på er!


Mamma och pappa - vill vara hos er i thailand nu!!! längtar till Karon!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback