Ser man på!

Ja skriver på en lördag!

Sola skiner, like it a lot! Nu börjar en riktigt härlig tid tycker jag, åh vad jag älskar när våren kommer och blommorna slår ut och det bara blir varmare och varmare! Sen så är det ju en bonus också att ju varmare det blir, desto närmare blir vi husägare och pappa och mamma <3... tihi för er som läser min blogg och inte vet, så är jag gravid och lycklig över det :D Hänt mkt under de år jag haft denna blogg , häftigt att gå igenom ett par år och se vad jag skrev då!

Min nya blogg är under konstruktion, det får ta den tid det tar känner jag, patrik håller på och donar lite med den men vi vet inte riktigt hur jag vill ha designern än :) Sen i höst när bebisen kommit blir det nog lite ändringar också :) Kommer bli en blogg som handlar om mitt liv här och nu och när väl barnet är fött, ja då kanske det blir lite av en mammablogg fast jag nästan lovat att det inte ska bli det, men alltså.. som nybliven mamma, det är väl klart att livet handlar om lilla pyret då?!

Idag har jag iaf varit duktig, jag har bytt mail, var på tiden eftersom det var 8 månader sen jag bytte efternamn och jag har även ansökt om att få vara kund hos vår nya bank (bättre sent än aldrig), så känns bra! Men alltså tur man inte byter bank så ofta, vilket jobb det är!! Måste ju ringa runt till alla räkningsmottagare och tala om de nya kontonumrena och skit, trodde den nya banken gjorde det åt en, men icke! Jaja, den dagen den sorgen!

Vi har även varit ute och cyklat och jag har gått två promenader, har redan gått upp en hel del vilket jag INTE  vill, vägrar gå upp 1000 kilo,  och jag vägrar vara otränad när jag ska föda, sägs ju vara bättre att va i hyffsad form när man föder så därför skiter jag i att ryggen värker, hallå, jag gör det faktiskt för att klara förlossningen på bästa sätt men också för att slippa dras med onödiga kilon..

Mitt mål är såklart att efter en vecka efter förlossningen va tillbaka till ursprungsvikten :) haha mål kan man väl alltid ha, men lite hull på magen lär man väl få räkna med... eller förlåt inte hull, kärlekshandtag heter det ju :).. att bli fit for fight så fort som möjligt kanske inte heller är det viktigtaste när man är nyförlöst heller!

Nä nu blir det grillad kyckling med pasta.. tror ni att mitt barn kommer ÄLSKA pasta???!!! Ja, jag blir ju förvånad om h*n inte gör det :D


Kram på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback