Funderingar över mitt nya liv

Ja, ja håller ju på att starta mitt nya liv och då krävs det ju förändringar, stora förändringar.
Den stora lilla förändringen är att jag kommer att byta blogg, känns lite som att det är på tiden nu med tanke på att jag inte hetat mitt gamla efternamn på snart ett år så där borde min adress inte vara ekan7, som är ett smeknamn av efternamnet. Jag vet precis vad min nya blogg ska heta och den ska bli mindre fjollig än vad den här är :) Dags att växa upp och ha en mer stilren blogg kanske ?:) Sååå klart kommer jag fortfarande vara rosa och fjollig men ska nog visa mig vuxen nu när jag faktiskt (herregud!!) fyller 25 om bara 3 ynka veckor (ja ja har åldersångest)...
Blir nog bra, för jag måste också byta mailadress och det ska jag göra i samband med att jag måste byta bank... snacka om vuxengrejer va!?

Åh vad jag längtar till sommar! Å jag längtar så till huset, men oj vad tiden går fort också, det ska inte förglömmas...

den 7 april, på min kära mans födelsedag, drar vi hemåt för att fira min 25 årsdag (framförallt), P:s 29årsdag och min älskade mammas 52årsdag... och på vilket sätt då?? Jo så klart med lite kalas men också ska vi åka till ullared :D Vi brukar alltid åka på somrarna men pga lite förhinder som vissa av er redan vet, så tror jag det blir svårt så därför väljer vi att åka redan nu i april.. så idag har jag skrivit en lååång lista på allt vad som ska köpas... kommer bli som i ullaredsserien som köper grejer för 50 000 :) Nä då svimmar nog Patrik av :) Men det kommer bli dyrt men prisvärt, det är mycket vi ska ha och jag hoppas jag hittar mycket!!


Åh längtar dit :)

Vad är det mer för vuxensaker jag måste göra? Känns som att det är en hel del saker som ska göras.. bara det här med flytt är ju 7000 saker att tänka på och allt som MÅSTE köpas med en gång och en del som inte är lika viktiga utan blir som pö om pö... möblera ett helt hus är tydligen dyrt ;) Vi har iaf bestämt oss för att fokusera på nedervåningen först för att sen ta övervåningen, är glad över att vi inte ska renovera så mkt, egentligen behövs ju inget göra, men hm en del tapeter vill vi allt ta bort, och trappan... njaa den måste bli vit oc så ska vi lägga om en del golv, det är väl det :) Skönt! Känns som att vi vill lägga energi på annat :)


Usch vad jag flummar men det kändes kul att skriva idag, med min nya blogg SKA jag skriva oftare än en gång i veckan och till å med orka lägga ut bilder, det är iaf ett mål jag har! Vad lätt det är för övrigt att skriva när man har på "snyftarmusik" i bakgrunden! Eller skriver jag för att jag vet att jag har ett jobb framför mig som jag måste göra för att slippa komma till jobbet så tidigt i morron? KANSKE!


På tisdag ska det bli 13 grader gott folk!! Äntlig fram med vårkläderna?!

Kram på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback