Kanske sista inlägget här?

Förhoppningsvis är detta det sista inlägget på denna blogg, sen byter jag adress, känns bra! Men än är den inte färdig, idètorka!

Blev inget skrivet förra helgen då vi va hemma i byn occh träffade familjen, mormor och morfar, min extramamma (som jag envisas kalla henne), farfar och moster med flera! Vi hade ju lite kalas för oss tre som fyllde år, trevligt att prata lite skit :) Å goe mat lagade vi förstås, man blir bortskämd hemma!!

Vi var ju också på gekås i ullared, jösses va vi shoppade loss!! Notan gick på över 5 tusenlappar, men oj vad nöjda vi var och är! Så mycket billigare än någon annanstans och så är det samma grejer. Vår bebis kommer NOG  inte sakna nåt, det känns inte så nu iaf, med tanke på att hela bilen var full av bebissaker när vi åkte hem (btw så körde ja faktiskt halva vägen till och från byn, 30 mil totalt, det är ju faktiskt rätt kul att köra så varför gör jag inte det oftare? osäker kanske?!)... på grund utav våra inköp som vi tror tjänade in en 3-4000 kr på + att vi har snälla människor i vår bekantskaphet som gav mig kuvert i present så unnade vi oss faktiskt idag att köpa en NY barnvagn!
Vi har diskuterat det länge och väl om vi skulle ha en ny eller begagnad vagn, men efter att ha kommit fram till fler fördelar med ny vagn så gav jag mig framförallt (ja hade kunnat tänka mig en beg fast jag inte är så förtjust i beg. saker då man inte riktigt vet vad sakerna varit med om..)... Vi har faktiskt också varit väldigt duktiga att spara kontanter som vi fått vid jul, bröllop mm så vi hade 9 000 liggande i kontanter så visst 17 ska jag ha en ny vagn när vi (läs jag) är så duktiga på att spara :)

Mycket nöjda med förra helgen var vi iaf och nu LÄNGTAR vi som bare den till vår lilla älskling som ska få använda alla sakerna!! 4 månader kvar nu (går in i vecka 24 dvs 23+0 i morron)..
Magen för övrigt har blivit gigantisk på en vecka, det känns både ock, är livrädd för att gå upp för mycket för redan nu jävlas ryggen med mig, dessutom vill jag inte ha 100 kg att gå ner när väl bebisen är ute!
Så nu blir det till att äta ännu bättre, fick tips på mat med mkt fibrer i av min barnmorska så nu jäklar :)

Veckan som varit då? Ja äntligen är våren här, åh härligt härligt!! Älskar denna tid!! Till och med pappa sa att det syntes på mig att jag mår toppen och det gör jag verkligen!! Hoppas det varar ända till barnet är ute!

Idag lördag, så har vi gjort massa ärenden på stan, köpt en barnvagn som dock kommer i sommar, gått skogspromenad för första gången i år (ljuvligt!!) och jag har rensat kläder. Slängt ner alla kläder jag inte kommer att använda till flytten i en stor sopsäck sedan slängt de kläder jag inte vill ha i en annan påse.. de ska naturligvis till klädinsamlingen...
Vi kom på att vi nog vill börja packa ner saker redan nu, för nu när det blir ännu varmare och skönare så vill vi ju inte vara inne och packa... så därför la vi ut ett vitrinskåp på blocket och hoppas det blir sålt för då blir vi av med det.. och då kan vi stapla lådor där :)


Nä hörrni, nu kurrar min mage, vi har köpt en lergryta, så nu gör vi helstekt kyckling i den, hur lätt som helst och hur gott som helst!!!


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback