...

Är grymmans trött just nu, skulle vilja sova lite men då kan jag väl säkert inte somna ikväll..

Denna vecka har varit väldigt jobbig fast har som vanligt gått väldigt fort... men den startade inte bra då mina kollegor var sjuka, en på måndag och båda på tis och ons.. så det var bara jag och husvikarien som fick överleva dagarna, men det klarade ju vi galant ;) Blev dock lite problem på onsdagen när avdelningen närmast oss också saknade två kollegor (vi samarbetar med dem när de behövs) och jag, husvikarien och hon som jobbade på den andra avdelningen skulle alla gå hem kl 13.15... alltså ingen personal på 25 barn, snacka om att trixa och fixa! Det löste sig iaf, fick jobba över en timma och sedan skicka lite barn hit och dit men sen så :)

I torsdag hade  vi studiedag och vi var i Sthm på en mässa..var rätt kul! Men jag gillar inte stockholm alls... tycker det är alldeles för många otrevliga människor där och det är inget trevligt klimat alls där... snacka om skillnad när man jämför klimaten mellan sthm och gbg... älskar göteborgare för deras sköna stil, hjälpsamma och trevliga och glada!! Här springer folk in i en och blir arg på oss för att hon/han är klantigaklumpiga och springer in i oss (snacka om att man tänker massa svordomar och undrar om den där människan är en riktig idiot eller va är det för fel på honom!) Sen all denna jäkla stress!!! En dag i sthm och vi var alla helt slut av all stress... det går tåg/bussar/tunnelbana stup i minuten (inte ens i kvarten!) men ändå MÅSTE man tydligen springa överallt! Därför jävlas man såklart med att gå ännu saktare och mer ivägen!! djävulshonen kommer fram haha!
Det är inte alls konstigt att sthmarnas rykte ser ut som den gör i hela Sverige - rykten uppstår ju inte bara, någonstans finns det ju en sanning i den... så SKÄRP ER alla sthmare, trodde ni fancy människor tyckte det var viktigt med ett bra rykte, börja jobba på det! Och säg det till alla idioter till huliganer ni har där också! Ganska intressant ändå att det bara är sthmare som bråkar i sporter som hockey och fotboll, ingen annan... sthm är inte bäst så är det bara - och viktigt att inse, man behöver inte vara bäst heller!!

Där fick jag det sagt! Vi var iaf i Nackastrand som dettydligen hette (vart stranden var det har jag ingen aning om!) på mässan där förskolorna i nacka ställt ut.. var väl intressant men hade nog hoppats på mer.. var meed på en tipspromenad som handladeo m förskolefrågor och lokala frågor om nacka, vem som vart deras tidigare chef och dylikt...
På fredagen ringde de och sa att jag vunnit... ganska märkligt egentligen med tanke på att jag inte hade en aning om vad deras chef hette, men tydligen hade jag bättre koll än de! 8/10 rätt... 4 frågor var lokala och jag hade rätt på två av dem... det ska va vi från LANDET det, men hon som ringde blev nog lite förvånad och undrade om hon skulle skicka boken ändå eftersom den handlar om nacka... klart som 17 att hon ska skicka den tänkte jag, ja har ju vunnit den! :)
Min chef blev väl glad iaf, så den kan väl hon få kanske!

I fredags hade vi äntligen en lugn dag, bara 7 barn!!!! Underbart och vi hann med massor!!
På kvällen var jag bjuden till min fd kollega där de skulle tacka av en annan kollega... var väl trevligt!
Vi åt fint... hummer till förrätt... faktiskt gott, jag som inte är skaldjursmänniska, men hummer går bra! Fisksoppa till huvudrätt, var lite svårare att äta för mig, men den smakade inte så mkt fisk så det var bra.. konsistensen på räkorna var dock lite jobbigare att äta..
Men man blev stoppmätt iaf! När vi skulle åka hem, så kom en som snart ska gå i pension och la sin hand på min mage tittade på mig och frågade "Johanna är du gravid?",... jag tittade på henne och undrade va 17 jag skulle svara... för hon hade ju ör 17 serverat mig alkohol innan och allt.... svarade nej... det där är bara fett du känner i så falll.... hon blev nog lite förvånad... och jag berättade att vi är gottegrisar på vårt jobb... och hon kunde inte tro att jag gått upp så där mkt!! Blev ledsen faktiskt, för jag kämpar så med min vikt och har alltid gjort... nu är jag alltså tjock, för ett år sedan var jag alldeles för smal, varför kan jag inte få se ut som jag vill?! Åkte hem ställde mig i profil i underkläderna och tycker väl ändå inte att jag ser såååå tjock ut :(
Hade verkligen föredragit att jag kunde sagt "ja" där för då hade jag sluppit bli ledsen och sedan få ännu mer ångest att jag bara går upp i vikt..

Varför är vi kvinnor aldrig nöjda med hur vi ser ut?!

Denna vecka blir det föräldramöte, studiebesök igen, halloweenfest med våra barn och dra på trissor sthm en hel helg.. hur ska jag överleva?! :)




























Kommentarer
Postat av: Elin

Du har väl aldrig varit tjock?! Kolla på mig så får du se en liten tjockis :P Jag är för lat för att träna!!! Ge mig motivation!

2010-11-02 @ 14:31:30
URL: http://elinlindahl.blogspot.com
Postat av: j

Har lagt på mig en del, typ 4 kg! :( Dock en del muskler tror jag eftersom jag springer och cyklar varannan och varje dag..

1: du är inte tjock! 2. Om du skulle vara det har du faktiskt fött barn - giltig orsak!

2010-11-02 @ 20:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback