Mitten av november!

Som alltid så springer tiden iväg. Det har numera gått ett år sedan jag lämnade Gävle för Södermanland och Tystberga som vi först bodde i. Där trivdes jag inte jättebra. De två första månaderna, alltså november och december bodde jag själv där och jag och min P veckopendlade till varandra. Jag åkte mest till Gävle dock för det är väl lite roligare i Gävle än Tystberga, lite mer att göra. Men jag minns, att jag kom dit vid 18tiden på kvällen (hade lyxtider på fredagar vilket underlättade och gjorde att jag kunde redan åka 13,30!) och sedan på söndagen åkte jag tillbaka vid 17tiden. Det var hemskt som tusan att sätta sig på ett tåg och åka ifrån den man bott med i 3 år, kändes som om vi gjort slut eller nåt, att  vi inte bodde ihop alls längre. Så det var nära att tårarna rann.. är ju också värsta tiden på året att sitta ensam i en lgh där man inte känner någon och inte ens kan gå ut för det är becksvart.
Så då bestämde vi att patrik skulle flytta ner efter nyår, stackarna var arbetslös i 5 månader innan JAG hittade ett jobb till honom som han stortrivs med! Han är för övrigt på tjänsteresa där han ska till mercedesfabriken och se hur de bygger bilarna och sedan testköra dem, inte alls avundsjuk.!

I alla fall, mitt vik avslutades i tystberga, vi fick en lgh i nyköping från 1 juni, men vi beslöt oss inte att  flytta in på riktigt förrän 1 juli då vi hade tystbergalgh kvar juni ut och jag slapp då att pendla.. jag hatade lgh i tystberga för den var så äcklig, sunkig  är kanske bättre ord, sedan var den också väääldigt liten för 2 personer! Nu har det iaf gått ett år sedan, har jobbet ett år här! Inte klokt! Jag trivs jättebra på jobbet, trivs bra i lgh (fast längtan till hus växer sig starkare) och jag tycker allt stan är helt ok (om än fortfarande lite väl långt hem till mor och far).

Jag trivs också väldigt bra med min Patrik, vi har det väldigt bra jag och han, han får mig att må bra.. har mått lite sisådär nu i höst (brukar ha höstdepressioner men haft lite mer än vanligt i år) men han är alltid där och stöttar fast han själv också mått lite dåligt.. vad det beror på tänker jag inte skriva om är då det är lite för privat.
I torsdags så firade vi 3 år som förlovade, (vi firar mkt vi) och då hade han skrivit 2 a4sidor långt kärleksbrev till mig, helt otroligt fint skrivet och även där kom nästan mina tårar!

Nästa firande blir vår första bröllopsdag den 26/2!! Det är banne mig snart det, tänk att det snart gått ett år sen vi var i VENEZUELA! Jag suktar efter en resa! Skulle vara underbart om jag och P kunde åka iväg en sväng, allra helst thailand igen kanske... eller njaa allra helst min drömresa till Afrika och se the big 5, de gångerna jag varit i Afrika, har jag ju inte fått se några, har ju vart för långt upp så att säga, måste åka lite längre tyyp till Sydafrika!

mamma och pappa gör för övrigt samma resa som jag gjorde för 5 år sedan, de är i Hurghada (Egypten) och solar och badar kan jag tro, näää jag är ju inte allllssss avundsjuk... :)


Iaf, veckan som gått:

Mån: lååång dag med Apt, grejt! ...
Tis: Studiedag med föreläsning - snön kom, var otroligt kul när A, I och jag skulle cykla till jobbet och hem sen - var ju lite av en upplevelse :)
Ons- fre: var väl jobb där med... :)

I fredags hade vi ju tacomys med jag och älskling, sen var det ingen bra film så vi började sjunga lite lips... jag och P är riktigt bra på alla ballader, men också världens roligaste låt att sjunga, som också är med på en av mina första cdskivor : spice girls wannabe :D Är sjukt bra på den :D (tycker jag själv)

Igår flög P iväg och då passade det mkt bra att handla julklappar till honom och resen av la familia, är inte klar men på god väg! Jag och T var ute på stan i 5 timmar men gud vad vi hittade mkt! Så himla skönt och det var en himla trevlig dag, men var vääldigt trött när jag kom hem sen vid halv 17, satte mig i soffan och slog in paketerna, ville inte riskera att patrik hittar de oinslagna, gjorde sedan mat och sedan kollade jag på en jättebra film "allt för min syster", typisk tjejfilm och tårarna bara rann och jag snörvlade och snörvlade..!

Sen var det bara att gå och lägga sig!
Idag blir det bara lite fix och stök, i morgon och på tisdag kommer jag inte hem förräns 20tiden, himla goa tider på jobbet, gillar 12 timmars dagar (anar ni lite ironi där kanske?;)), tror dock jag skippar planering i morron och då börjar jag inte förräns 9, så då blir det ju bara 10 timmar eller nåt!


Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback