Ett par veckor sedan!

Skrev inget förra helgen.. för vi var i Sthm hela helgen och när vi kom hem vid halv 5 så hade jag överskottenergi av allt godis vi köpte för att ha på tåget så då var jag tvungen att ta mig en springtur och vips var kl 18 och då var jag inte alls på humör för att skriva!

Förra veckan var det väldigt mkt med så nu denna helgen ska vi bara ta det lugnt - skönt! Det var både föräldramöte, studiebesök och annat som hände under den veckan och sedan på fredagen hade jag bytt tid med min kollega som också var snäll nog och lät mig gå lite tidigare.. Så då var det bara hem, ta en springtur, in i duschen, packa det sista, gå i snabbtakt tilll tåget (ja, det är ett under att jag och patrik aldrig har missat ett tåg eller buss, alltid där i sistamin), visade sig att vi hade gott om tid! Första gången! In i tåget, knökfullt, i sthm, fick vänta på tunnelbanan hela 7 minuter!!! dålig service :) Stackars sthmare, måste vara jobbigt att vänta så länge på nästa tåg!
Sedan på tunnelbanan (hatar att åka tunnelbana pga allt hemskt man hör om dem), av i rätt stadsdel, jo visst vi hittade! In till Patriks moster B och vi fick jättegod kycklingssallad, med orientaliskt bröd och kolibrieost... mumma!
Satt och pratade länge och väl och tiden går alldeles för snabbt och ögonen blev alldeles för tunga - då blev det dags att tacka för oss och gå och lägga oss..

Upp igen, äter god frukost (älskar frukostar!), in till stan för att möta upp A, F, J, J och J, gick på stan till kl 16, hittade inte mkt, bara en tröja, tur jag ska dit med I igen, då blir det förhoppningsvis lite julklappar och kanske nån mer tröja... till hotellet där de bodde - göra iordning oss, pratade lite, och sedan iväg till schlagarbaren där vi åt en trerätters som var underbart gott och underhållning på det - mkt trevligt! Sedan efter det nattklubb och vi stationerade oss såklart på schlagergolvet där jag och a önskade sareklåten och vi blev som galna!

Trötta nöjda åkte jag och P tillbaka till moster, där vi tog lite bröd och ost som nattamat! Mums!

På morgonen åkte vi vid 11 för att hämta våra kläder.. de andra åkte kl 12, men vårt tåg gick inte förräns vid 14.40 så vi hittade ett tacoställe så vi käkade där.. var gott!


På tåget hem somnade jag till lite, vart lite mkt nu!

Denna vecka har det varit lugnt och skönt - lite barn pga lovvecka i skolan så vi har haft en riktig mysvecka.. vi har bland annat vart och hälsat på lite hönor och jag råkade ju nämna att herr tupp också var där.. så nu nämner ett barn att "herr tupp" också var hungrig :) Låter ju lite roligt med herr tupp kanske!

Hade lönesamtal också, är ju alltid lite nervöst och ha det för man måste ju försöka formulera sig på ett bra sätt och jag är så dålig på att formulera mig - lättare att skriva och formulera mig än att säga... men samtalet gick jättebra, chefen verkar jättenöjd med mig vilket känns jättebra! haha vad mycket "jätte" det blev..! Här i min blogg struntar ja ju att formulera mig så snyggt och stor bokstav och punkt blir ju lite varstans... men det är bara så skönt att bara skriva lite utan att tänka på hur man formulerar sig... jag tror nog också att för varje inlägg jag skriver, desto fortare går det, för jag tränar ju på att skriva på datorn varje gång jag skriver! Skriver ju bra mkt fortare på datorn än för hand! Undrar varför jag erättar det här?!

Nu ska vi strax gå till stan en sväng, har redan hunnit med att springa min runda - börjar dock bli halt ute men tänker springa tills det blir snö iaf!

I morron ska vi göra julakorv - inte en dag för tidigt tycker vi! SKa bli mums hoppas jag!
Har säkert glömt massor som jag tänkt skriva men nu får det nog vara nog! :)

Hoppas det är bra med alla!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback