4de advent!

och bara 5 dar kvar till jul :) Ska bli mys!

I helgen har vi varit på julbord med patriks jobb, det var trevligt men julbordet var ingen höjdare och inte julstämningen heller då trubaduren sjöng sommarlåtar.. klart minus... jag har varit ute och ätit julbord varje år sedan jag föddes så jag har vart på minst 20 olika ställen (några ställen har vi återkommit till) så man har ju sina krav om man säger så :) Det här skulle jag inte rekommendera till någon faktiskt, dock ett stort plus var miljön, var hur mysigt som helst, vi var ju på ett slott.. väldigt fint!

I går lördag mådde jag dåligt och det gör jag idag med men inte lika illa, har mått lite halvdant i en vecka nu och undrar om det ska bryta ut nåt eller inte, men än så länge har det inte gjort det... hoppas det inte gör det heller, vill inte va sjuk lagom till jul heller!

Idag för 13 år sedan hämtade vi hem vår lilla älskling Bamse.. jises vad tiden går!! Mor berättade att han fått blodöra (som är vanligt för bla labbar) så nu måste vi ringa vetrinären för att se om de ska operera eller inte.. han har haft blodöra på ena örat men då var de tvungna att operera om för det misslyckades första gången.. även andra gången blev det inte bra så då lät vi det vara. Vi hoppas dock att han slipper för vi vill inte söva honom nu när han börjar bli lite till åren (är rädd att han inte vaknar upp :( ) och har han inte ont eller stör sig på sitt öra så har vi bestämt att han får ha kvar sitt öra. Blodöra är precis som det låter, han har fått mkt blod i örat pga att blodkärl brustit och örat blir således tjockare än vad de egentligen ska vara...



Denna vecka går nog fort tror jag, sen blir det att hoppa på bussen hem :)

God jul på er  alla!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback