3de advent!

Så var det då 12 december och halva kalendern är då försvunnen, 12 dar kvar till jul och jag börjar bli som ett barn :) Ja menar man måste ju bara älska julen eller hur?! Många skulle nog anse att jag och min bror är bortskämda för vi har alltid fått mycket julklappar från både våra föräldrar och släktingar.. men oftast så ligger det så gott som alltid en förklaring eller flera bakom det... för jag anser inte mig själv vara bortskämd fast min kära man säger att jag är en liten brat,, haha va får han allt från :) en brat har inte sommarjobbet sen hon/han var 16 (började faktiskt jobba lite grann när jag var 11 år!) så nej nej nej:) Om man sköter sig och är duktig (som jag faktiskt i stort sett alltid varit) då belönas man :) I alla fall... julen betyder mkt för mig pga lite orsaker och jag kan inte tänka mig att fira den någon annanstans än med min familj och då helst hemma hos mormor med släktingarna.. patrik firar inte tillsammans med mig i år, det är väl nackdelen med årets jul.. vi har firat jul exakt likadant de senaste 11 åren tror jag... den sviten vill jag då inte bryta.. eg har vi firat likadant under hela min uppväxt bortsett från ett moment,, men vi har alltid fikat hos min "extramamma" och sedan hos mormor antingen på kvällen eller på dagen!

Blir lite ledsen när jag tänker på vilka underbara jular jag haft genom min barndom.. det var bara en jul för två år sedan som var jobbig då min "extrapappa" gick bort helt plötsligt 3 dagar innan jul och alla var helt bedrövade men gjorde så gott vi kunde fast tårarna hela tiden brände bakom ögonlocken...

Varför jag blir ledsen när jag tänker på det? Jo, för att om jag får barn, kommer aldrig mina barn få uppleva den glädje jag kände... detta för att vi bor så långt ifrån våra föräldrar och att vi aldrig kan resa över dagen till båda våra föräldrar som vi kunde göra när jag var liten.. .de kom alltid två tomtar då, en på dagen antingen till mormor eller till faster och en på kvällen... bäst var det nog hos min faster för hon bodde på en bondgård och det var alltid becksvaer utanför fönstret... och jag och bror väntade och väntade..  i fönstret och efter ett tag ser vi en liten lykta kommandes närmare och närmare och när vi ser tomten blir vi så jäkla nervösa och springer omkring, letar eefter den bästa platsen i soffan för att kunna lägga alla julklappar på, sedan sitter vi som ljus och vågar inte öppna dörren för tomten :) Herregud vilka minnen!

Bästa juklappen som jag fått genom tiderna? Ja du, det blir familjepresenten faktiskt, vår älskade bamsegubben som dock inte låg i ett paket :) Vi fick han den 19 december, väldigt lagom till jul :)

Jag blir också liten ledsen när jag tänker på att mina barn inte kommer ha så många kusiner att leka med, hos mormor var vi ibland upp till 8 barn och sedan några eftersläntarbarn (sladdkusiner) och vi hade jättekul ihop, så stor släkt kommer ju inte mina barn att få, med tanke på att jag bara har en bror och mamma har tre syskon...

Dock kommer de bli jäkla bortskämda av mina föräldrar, ska bli kul och se om vi får barn :)

jag blir salig av jul, kanske märks, lite sentimental också såklart... men jag längtar til latt få barn, och julen är just en sådan anledning...

Veckan som gått, skitjobbig sådan! Tar nya tag! Har frågat om jag får ta semester två dagar, känner att jag behöver det, mamma blev glad  för då kan vi passa på att umgås för hon va ledig :)


I morron ska våra barn lussa på dagkirurgiska avd. på sjukhuset, det ni, de är så duktiga så det klarar dem!!! Jag kommer få lite flashback tror jag eftersom jag legat på dagkirurgiska avd. 3 ggr tidigare fast i Jkpg.. pga kmplikationer för min käke... tänk nu ska jag till en liknande avd fast lussa och om vi är riktigt duktiga får vi fika :)


Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback