2 advent

Snart är det Lucia! Och jag har ingen ambition att skriva idag känner jag! Så blir nog ett kort inlägg idag!

Veckan som gått har gått väldigt fort (nu blev ni förvånade va?!) men kan vara så att jag hade min lyxvecka med två tidiga dagar ! Denna vecka blir ist den sämsta veckan men så är det.. är också apt med så jag har tre sena dagar denna vecka, men det går! Vi får tacobuffé på apt så jag borde ju va nöjd - tacos två dagar i rad :)

I helgen har vi varit på en sk julmarknad men tycker inte den kan kallas som det faktiskt, var så liten, vi har gjort köttbullar så efter jul så kan vi fira jul och p.. vi ska ju inte fira ihop i år eftersom jag åker hem och p envisas med att åka till hälsingland .. så då blir det julbord i mellandagarna ist.. jo för det blir en snabbvisit hem för min del - hr sagt att jag ska jobba i mellandagarna så får väl göra det då :) Det gör mig inte så mycket, är väl värre om man har barn, då skulle jag definitivt varit ledig men nu väljer jag att spara dagarna så jäklar vad semdagar jag kommer ha :) Har kvar dagar från i år med :) Får väl hoppas på en resa eller nåt, fyller ju 25 i april så då kanske... :) Herregud 25! Känner mig gammal, läste precis en blogg om flickan som fått barn i dagarna..... 14 år och gravid kallar hon sig, hon hann precis fylla 15 innan hon födde sin flicka... då är man alldeles för ung!!

Alla julklappar är klara!! tadadaaa! Ska bara försöka få lite pengar avbror sen är jag nöjd :) Vi köper alltid ihop till våra föräldrar, blir ju lite mer då! Smålängtar lite till den 17 dec då vi ska ut med älsklings jobb och käka julbord - älskar ju julbord och äter alltd julbord ute minst 1 gång per år och har gjort så hela min uppväxt, fram tills jag var typ 18 kanske så gick hela mammas släkt ut och käka julbord - hur mysigt, roligt och trevligt som helst!!, i min släkt eller förlåt mammassläkt så är min äldsta kusin numera  29, sedan efter henne så kommer vi andra kusiner i åldrarna 28,27,26,26,24,23,22 och sedan ett glapp till sladdisarna 15,14 och 4... Det är bara brorsansom ställde till vår fina svit där med ett års mellanrum då han skulle eg vara 25 och född i jan ist för dec..
Vad jag ville få fram är att  vi kusiner haft rätt kul ihop på julbordet eftersom alla är i typ samma ålder :) Mmm like julbord och har sagt det att om vi får barn jag och P så kommer vi införa julbord med mor far och bror.. dock kommer vi inte va lika många som med min uppväxt eftersom jag inte tror att min bror kommer skaffa en sådär 7 barn men ändå :)


Nu har jag nog svamlat klart, denna helg har jag svullat ordentligt så därför blir det en springtur om en stund, sedan ska jag nog bada i badkar, tända levande ljus, ha rökelse och slänga i massor med badskum oc oljor,, får se om jag orkar det sen :) Har fortfarande ont i mitt öra - har inte haft det sen länge så jag hoppas det går över snart :(

Tänk att det är 6 år sedan jag opererade mig!! Jag är ju som en del vet inte nöjd än, och jag skulle behöva göra en till operation men efter alla 5 (ja det blev 5, skulle bara varit 1 gång) så sa jag till min läkare när jag fick frågan om jag skulle göra om det så vet jag att jag såg på min mor som var med mig vid det tillfället och jag såg vad hon tyckte och just då visste jag att aldrig i livet. jag skulle inte ens önska min värsta fiende den smärta och psykiska påfrestning som det var! SÅ nej blev svaret, men nu har det gått 6 år, så nu kanske? Nä, jag behöver inte det, jag ser ut som jag gör nu och det är väsentligt mkt bättre än innan! Men det var helt klart det svåraste jag har gjort i hela mitt liv och kanske så svårt att många människor i sin livstid inte upplever sådan svårighet?
Det är ofantligt jobbigt att inte kunna; äta, prata, vara uppe utan måste bara vara i sängen, inte kunna gå på toaletten, inte kunna stänga munnen.... ja prova det ett tag så ska ni få se hur jobbigt det är! Sen att se sig i spegeln kan få en att bryta ihop - när man knappt  ser sina ögon för att inte tala om hakan pga all jäkla svullnad!

Men jag gillar att jag har det gjort och jag gillar att jag var så stencool, för vem som helst hade kunnat bryta ihop men man blir hårdare av sig när man innan har upplevt saker som gör att min blir mindre hm egoistisk, så därför var jag rent av tacksam för att jag gick igenom detta ist för tex min bror....

Allt är bra nu efter alla komplikationer förutom mitt öra då... som i vissa lägen gör att jag kan börja gråta för så ont gör det.. kan dem göra nånting åt det? Svar: Jag tror de skulle kunna hitta nåt via en operation tex en nerv till käken som sitter i kläm eller nåt, vad vet jag... Gör dem nåt åt det? Svar: Nej, de hävdar att det lika väl kan vara nånting annat och att öronvärken inte orsakats av alla 100 komplikationer som var... Vad gör johanna då? Svar: Hon biter ihop och inser att hon får leva med smärta och bettskena livet ut!


Nu blev det ett långt inlägg ändå! Och bara svammel, är det ens nån som bryr sig om min släkt och mina operatione? Troligen inte, men för mig är det ändå skönt att skriva av sig lite, har ju skrivit dagbok hela mitt liv så det är ju dumt och sluta nu ju:)

Ha det nice alla och gå, cykla och kör försiktigt  mkt halka ute!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback