Så var det oktober

Ja en ny månad och tiden bara springer iväg, snart är det jul och snart är det äntligen februar, jag längtar som bare i den för då ska vi ju åka bort... till venezuela och ..... GIFTA OSS.. ja ja har ju inte sagt det på bloggen tidigare och det har länge varit en hemlighet.. detta spektakel bestämde vi redan innan jul förra året, men höll det tyst väldigt länge.. Men vi ska också ha en bröllopsfest när vi kommer hem så ingen blir sur för att de missar vårt bröllop :) Så vi har en hel del att ordna nu innan resan för efter hinner vi inte ha några förberedelser!

Sedan jobbar jag ju en del med, är ju fortfarande springvikarie och det är kul men ack så slitsamt! Det kan man kanske inte tro men det är ofantligt mkt jobbigare än att va på en och samma skola... men fortfarande är det otroligt lärorikt att se så många verksamheter och arbetsätt som jag fått se u när jag varit ute..! Och se hur olika elever och barnen är!

I fredags var jag på en arbetsintervju, åkte tidigt på morgonen och var hemma vid 17tiden.. då mådde jag pyton så min älskling gav mig två glas vatten och två alvedon och sedan gjorde han maten :) Efter maten fick jag åter tillbaka min färg i ansiktet.. jag hade tydligen kommit hem allldeles blek!
Intervjun gick jättebra.. jag har verkligen växt på bara två månader.. jag var så lugn och sansad och inte ett dugg nervös.. man brukar ju va lite nervös men icke.. kan det bero på att "chefen" var så trevlig? Jag vet inte, intervjun gick bra iaf! SÅ nu får jag veta denna vecka om det blir något.. det skulle i så fall innebära att jag och älskling blir särbos :( men det är en fast tjänst och det lockar..
Detta är dock också i förskolan med arbete med de yngsta barnen, inte min ålder men jobben växer inte på trän.. och i skolans värld finns det inga jobb.. och va 17, det är jobb med barn så jag tror att jag skulle trivas..

men ett stort krux är dock att jag och älskling skulle bli särbos och vi skulle få veckopendla till varandra!
Men vi får se, ödet avgör!


Nu ska jag planera en lektion till mina sexor som ja ska ha i morron, sen blir det mat,..

ska försöka uppdatera mig lite mera, men det säger ja dock varje gång! 


Kommentarer
Postat av: frida

Hej och grattis! Vad spännade med bröllop. Hoppas allt är bra med dig. Kram Frida

2009-10-06 @ 16:15:38
URL: http://designfrida.blogg.se/
Postat av: j

Tack! Det känns kul med bröllop men mkt att tänka på! Jag ska också flytta nu och då blir vi särbos så det är ännu mer och tänka på! Jag har fått jobb som fsklärare, finns ju inga skoljobb typ ju! Hur går det för dig med jobb? Följer din blogg :) Kram!

2009-10-07 @ 15:55:45
Postat av: frida

Vad kul för dig.

Jag springvickar jag med på både skola och förskola. Just nu är det en skola och fyra förskolor jag hoppar mellan. Det är jobbigt att vara vikarie, tar så mycket kraft att vara på så många ställen, ny personal och nya barn.



Finns inga jobb i s-vall heller. Har sökt hur många som helst men inte ens kommit till intervju =( Så just nu söker jag ALLT! Vill ha ett fast jobb NU!



Vart bor du nu då? Har du hunnit löneförhandlat redan? Kram

2009-10-07 @ 16:14:03
URL: http://designfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback