Valborg

Det har varit valborg och som vanligt förknippas med full fart vilket jag anser att det var även detta år, fast vi ändå blivit mer "vuxnare" och tog det faktiskt relativt lugnt.

Det började i torsdags, Johanna kom redan på natten till torsdagen och vi var uppe och hoppade tidigt för att vi skulle handla picnicsaker. Därefter hann vi med en snabb tur på stan där jag hann och köpa en klänning. Det lustiga var att det inte var jag som skulle handla utan J!

Mötte upp Elin och så gick vi till champagnefrukosten vid skolan, vi var sena så de andra gick precis till sillasittningen men va gjorde det? Anna med bihang var där och vi hade lika trevligt ändå i solskenet!

Tiden gick och vi skulle ju äta fint på kvällen så vi drog hem till mig och vi satt  alla på rad på balkongen en sväng innan vi fräschade till oss och gick till E för att hon fyllde 25, bjöds på lite tårtkaka och därefter vidare till restaurangen där vi åt finfinmat. Åt oxfile och fläskfile spett med klyftpotatis och sweetchilli! MMM!

Vidare till brasan (jo tiden går fort när man har roligt, så tiden var redan halv 9) och det är alltid lika mysigt när det brinner som mest och man kan värma sig :)

In till kåren, vi är tidiga då ingen ville på mellanfest i hus 31 eftersom vi frös, men skönt att ta det lite lugnt också en sväng. Folket kom och jag försökte få johanna att rida på tjuren förgäves.. det går inte att rida och hålla sig kvar på tjuren när man har kjol tydligen:) Jag vågade inte heller :D

Gick hem med P för att han fick inte komma in på kåren men nu har jag i alla fall vart på kåren för första gången i år (och kanske sista forever?)

I säng och vaknar till en ny strålande dag och vad gör vi?? Solar såklart! På kvällen grillar vi på Eriksonska och vi är typ 15 pers på 4 engångsgrillar, men alla fick mat så det var väl tur det. Hemåt igen till oss för att spela eller kanske sjunga lips (xboxs motsvarighetet till sing star) och sedan såg vi twillight för att den är så bra! Därefter natti!

På lördagen återigen sol sol sol, och vi har faktiskt blivit bruna! Elin åkte hem för att döma :( och vi hade en lugn kväll på lördagen då vi va alla trötta. och godissugna vilket resulterade i en promenad för att köpa godis :D

Igår söndag så skulle J åka hem, men vi hann med en promenad och gå i stan och handla lite (återigen så va det väl jag som handlade ytterligare en klänning och skor.. ja som redan går minus denna månad! Men men så kan det vara!).
Därefter spelade vi monopol och det är alltid så kul att spela mot J och P för jag vinner ALLTID så denna gång va ju inget undantag... Patrik ville ha revanch sen när J åkt hem, men den revanchen kom aldrig.. jag vann med ungefär totalt 50 miljoner mot hans 0 kr... som vanligt i framtiden!!

Det har varit en jätterolig helg och det var så underbart roligt att återuppleva "den gamla goda" tiden så som det brukade vara.. aningen sentimental blir jag när jag tänker på den tiden :(

Något som också var roligt är att de ringde från ett jobb jag sökt.. på självaste valborg när jag druckit lite granna... jag var dock tvungen att tacka nej :(

Jag vet att mina föräldrar läser min blogg nu så nu ska jag skriva fint hade jag tänkt. Dock skriver jag inte akademiskt fint här, för min blogg är ju ändå oseriös, är ju bara p som ändrat om den lite :D

Nu måste jag komma igång med dagen! Tack alla för en trevlig valborg!!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback