Våren är här!

Så äntligen har våren kommit till gävle också! Det var banne mig på tiden!!! Dock fick ja höra att vår vovve minsann vart ute på gräsmattan och kom in när ja pratade med far.. jo men visst, altanen öppen och allt och i solväggen var det 30 grader och på altanen nästan lika varmt! Här är det inte lika varmt men det är sol sol sol så ja har suttit på balkongen och låtsas sola fejjan idag.. tror dock inte solen tar så bra ännu, men nu när det är så fint väder längtar ja till sommaren! Ja längtar också fruktansvärt mkt efter en sommar där jag och älskling kan vara tillsammans så mkt vi vill.. det kan vi inte i år heller.. det är surt.. sommaren vill man ju spendera så mkt man kan med de man älskar och tycker om!

jag och pappa har återigen haft ett sådant där far/dotter samtal och mor blev ju såklart jättenyfiken va vi pratade om.. synd lilla mamma att din rast tog slut ;) lilla mamma fyller ju faktiskt 50 så nog får vi ha lite hemlisar ja å far.. sedan pratade vi lite annat vikiga saker och nu när ja kom hem hade ja fått brev från banken så ja inser att ja nog måste knalla dit en sväng (tycker jag är på banken för jämnan!),, är nog bra att se över sin ekonomi nu i dessa tider skulle ja tro... dock har ja inga aktier så det är ja glad för.. hade de innan men sålde dem när de va glada tider :) Tur för mig det! Detta bankbesök får bli på fredag.. sedan ska ja å älskling också rasta cyklarna för ja ska leta upp ett ställe som ja ska till i april och dessutom vill ja ha lite nya blommor så vi tar nog cyklarna till plantagen med.. sedan är det bara hem och ladda för mattehemtentan som jag tror blir hemsk! Betygskriterierna som läraren har är hemska... om man klarar allt godkänt, så får man endast E.. godkänt brukar iaf vara ett D och E ett litet svagare g... då jag har Vg på vissa grejer och g på 1,5 grejer (som ja inte trodde att de kunde bli vg på..) så måste ja göra en superbra tenta för att få ett bra betyg... och undrar va bra är? A har jag nog redan sumpat tror ja, B då? Ja om ja får full pott kanske på hemtentan... tänk att ja är orolig att inte bli godkänt trots att ja hade alla rätt på säkerthetstestet och bra poäng på huvudräkningstestet... jo visst hörrö.. ja måste få bra på tentan... detta betyg slås också ihop med den andra mattekursen... som har en salstenta (!! med billstein uppgifter!!) .. hjälp ja räknar med ett E ja! Hur dåligt det än låter!

i Helgen hade ja ju egentligen planerat in att bara sitta med helvetestentan... men vi är ju bjudna på 125 års kalas (5 25 åringar om ni inte listat ut det :)) som vi har tackat ja till så det är bäst att vi åker dit.. är i bollnäs också så vi måste sova över också, men vi åker så sent som möjligt och åker hem så tidigt som möjligt på söndagen för att ja ska hinna tentan å slippa känna stress...Men men det ska väl gå bra... har ingen press på mig alls :)


oro oro oro, som vanligt.. inga större förändringar.. ja jösses..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback