Toppenhelg

I helgen var ju A och F på besök , de kom redan i torsdas, på kvällen, så det var egentligen bara hej och välkomna och sedan snark snark...
Men på fredagen så var jag och A på stan medan F spelade Xbox och Ä var på jobbet.. hittade ett par byxor och så köpte jag en liten present till mor med. A hittade en tröja som ja tror hon blev nöjd med.. Nöjda och glada gick vi åter hem och lagade lunch (!), sedan fick vi med pojkarna ut på promenad med mutan att vi går förbi det dära bolaget.. Där blev det storhandling för alla utom mig som ju är nykterist (?:)), bland annat köptes en Mintuflaska och whiskey å såklart öl. Vi spelade kampen mellan kvinna och man såklart... och där åkte killarna på storstryk - en jordskredseger för oss alltså! Killarna muttrade surt att vi får mycket lättare frågor.. och så låter det ju när man är dåliga förlorare :D Dock fick vi ingen whiskey/öl fråga denna gång så det kanske var därför vi vann:D
Sedan skulle vi såklart gutiarhero battla och ja tror A och F imponerades över älsklings fingerfärdighet då han behärskar svårighetsgraden expert.. medan vi andra ligger på medium pga att fingrarna inte gör som de ska när man går över till hard!
Sedan var det dags för mat - såklart vår berömda tacos som dock tycktes vara stark av våra gäster, trots att ja snålat med kryddorna (äter vi verkligen så starkt??:))... till efterrätt hade jag gjort cheececake som är så underbart gott!!
Vi avverkade två filmer innan vi ragglade i säng vid 1 tiden, glada och mnöjda med dagen..

På lördagen kändes alla dock sega på morronen, vi kom dock ut vid 12 tiden och vi visste inte riktigt vad vi skulle göra förutom att gå... så vi landade på fängelsemuseet och kände oss mycket kultiverade! Jag och Ä har länge tänkt gå dit men har inte riktigt kommit oss för men nu så... och det var riktigt intressant faktiskt! Tror alla var nöjda med besöket faktiskt..
efter det gick vi en runda och handlade lite mat och sedan hem igen för lite mys med "macken"  och guitar hero för a tt sedan besöka restaruangen ROMA som är vår favvo... där blev det återigen en planka för mig (den är ju så god!).. lagom mätta (kanske lite för för min del), rullade vi hemåt igen för att se melodifestivalen.. här drog vi en lättans suck när la voix och malena vann ist för ugglan som helt enkelt  är skitdålig... dock önskade jag Måns skulle vinna eller HEAT.
 Efter melodifestivalen slog vi på Björns livsverk för lite glada skratt..

På söndagen var det dags för min vän med bihang att åka hem.. men vi hann ändå med att gå en runda och spela ett parti med lika par leka bäst.. där ja och ä överaskande sträckte ut foten och kom lite före, krävdes nästan målfoto:)

Och sedan var det dags för dem att ta tåget hem och vi tog tåget tillbaka till vardagen där bland annat tvätt väntade...

Var en väldigt trevlig helg, dock märks det att vi inte umgåtts så intensivt som vi gjort innan.. det är synd det, men ja hoppas på att det blir en ändring på det snart.. gör ni det med?

_______________

Igår va det skola igen då.. matte matte matte och nu äntligen förstår jag hur bassystemet är uppbyggda!! Mao kan jag väl bygga en dator nu då?? :) Herregud poletten bara trillade ner igår när jag ringde ä på rasten och fick det förklarat för mig.. så lätt! Läraren förklarar dock detta jättedåligt men nu när P förklarade va det så mkt lättare.. de två jag satt med igår fattade inte heller lärarens förklaringar och då sa ja precis som P att gör tvärtom ist så är det lättare -  och vips så började det klarna hos dem med!!
Tiggde också till mig ett halv poäng till på huvudräkningsuppgifterna, hade redan vg men kunde ju snygga till det lite mer ändå.. så jag landade på 21,5 poäng av 24... är väl ändå ganska bra!
Kommer inte hinna skriva så mkt här denna vecka (om ja inte tar mig tid) för ja har insett att en intensiv period har börjat.. det har varit lugnt några veckor nu, men nu börjar ordningen återställas och det blir mycket nu! Men snart åker jag hem en vecka! Både bokat tåg fram och tillbaka, hittade ett tåg nu som kostade lika mkt som bussen men då går tåget från grannbyn och inte från jönköping dit vi har 7 mil enkel resa.. har totalt betalat 551 kr tur och retur,,, 100 mil för 550 kr,. det är väl överkomligt det :) Tack SJ! Hoppas dock på inga förseningar tack!

Nu plugg sedan motion därefter städ..

________________________

Idag skulle min "extrapappa" blivit 70 år, Grattis och RIP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback