Marley

jaha.. då är helgen över för denna gång.. har inte gjort väldigt mkt faktiskt, har bakat lite och sedan avverkat tre filmer (patrik va på fest i lördas som ja iofs också va bjuden till men världens huvudvärk gjorde att ja tackade nej), däribland marley and I :) Underbar film för oss hundälskare och även för er som inte är det och som garanterat blir det om ni ser filmen..
Humoristisk och verklig rätt igenom förutom slutet då den va sorglig som fan! Jag störtbölade kan jag säga.. Detta bara för att jag associerar filmen eller Marley till mig och min egen älskling B och jag vet att den dagen B kommer till hundhimlen kommer jag vara alldeles alldeles förkrossad.. ja menar en hund är verkligen som en familjemedlem utan dess like.. och de förstår en så jäkla mkt, se bara på Marley.. det är skillnad på husdjur om man säger så.. det är bara hundar som man ge dig den trygghet, stöd och förståelse, inte katter inte kaniner eller you name it!

Herregud va ska ja göra när B lämnar mig? Jag vet ju att den dagen närmar sig, min lilla bebis är faktiskt 12 år i år.. försöker få mina föräldrar att överväga en ny valp när B inte längre finns, (ja menar mina barn vill gärna att morfar och mormor har en vovve att busa med :)) men de är lite svårövertaliga.. men känner ja dem rätt kommer de sakna en hund så otroligt mkt, så kanske.. ibland låter det hoppfullt ibland inte..
jag vill såklart också ha en hund så mkt, ja saknar min lilla B så mkt när ja bor här.. men det går inte att ha en hund i en lägenhet mitt i stan.. han måste få en stor gräsmatta att springa på, så är det.. sedan vet ja ju inte hur jobb kommer att se ut om ja kan åka hem till vovven på lunchen och så vidare.. men gud va ja vill ha en hund!


Iaf, en film som berörde mig otroligt mkt och som ja tror berör alla! 

De andra filmerna som ja såg berörde inte lika mkt trots att de var kända skådisar och ja trodde att de filmerna skulle va bättre än de var.


I morron börjar den nya mattekursen och den nya svenskkursen..
Jättekul... med mera matte... kan väl iaf skryta lite med att jag nästan fick A på första mattedelkursen... Jag behövde 1 poäng mer på hemtentan för att få A så ja försökte med alla medel få läraren att ge mig ett poäng till (ja tyckte att ja skrivit och svarat på frågan rätt och  ville ha ett poäng till ist för två få tre poäng).. hon var dock kluven, men frågade om hon kunde ta tentan och så.. så "får hon se vad hon kan göra..." Så förhoppnnigsvis är hon snäll och ger mig ett A!! Tänk högsta betyg i matte- det har ja då aldrig fått innan! :D
Nu dock, fortsätter matte del 2, där vi ska ha salstenta.. så för att inte sänka mig alltför mkt, behöver jag ha många rätt - vilket betyder mycket mycket mycket plugg!!!

Och ja som inte har en enda mattebok:S


Nä nu ska jag göra färdigt min svenskhemtena och sedan skicka in den... därefter ska jag ut och göra massa ärenden... det är ju faktiskt några som fyller år ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback