lite lustigt

jag bakade bröd i söndags för vi är såna som är gammaldagsa och vill ha gott och nyttigt bröd. Patriks syrra med man var å hälsade på en sväng och hon deklarerade att hon aldrig skulle orka baka bröd pga jästiden - och hon är nog inte ensam då fler och fler köper bröd. Varför undrar jag? Att baka själv har ju bara fördelar (förutom tiden då) och för de som har barn är det ju ett ypperligt tillfälle att umgås på för vem har sagt att barnen verkligen inte får vara med och baka? Det blir också så mycket godare med hembakat än köpebröd då de enligt mig är torra och så vet man all skit de pumpar in i dem för att de ska bli så goda och riktiga som möjligt. Vad för skit det är i dem kan ni läsa på aftonbladet som gjort en undersökning,

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4606634.ab

vem vill eg äta bröd som innehåller massa kemisk skit och som kan hålla sig ett år utan att ändra på sig i princip? Värt en tankeställare va :)


Så för att vara hälsosamma så gör eget bröd! Frukosten är dygnets viktigaste mål och därför ska man se till att äta nyttigt så att man står sig länge! Jag kan intyga att om man köper bröd så måste iaf jag äta 3 st skivor för att ens känna mättnad och då kan jag också påstå att jag är hungrig efter en timma. Nu när jag gör bröd, så äter jag havregrynsgröt, en hemgjord fralla och knäckebröd (dock köpt), och då står jag mig ungefär hela dagen (då också går jag cirka 1,5 timme), brukar bara ta lite frukt och ett par knäckebröd till... jajamän! Så gör eget bröd, billigare, godare och nyttigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback