Förjävligt

Ja vad kan man säga! Skolmassaker igen, denna gång i Tyskland, inte långt därifrån min kusin bor (Stuttgard)?? fy fan! 16 unga människor, det är så skrämmande.. vi måste jobba mer med värdegrunden här i Sverige tror jag om vi ska komma undan skolmassaker.. det finns så många deprimerade tonåringar härute som i fel sinne, gör något så fruktansvärt hemskt! 16 döda, innan han själv tog sitt liv.. jag lider med dessa människor som mist sina döttrar eller kompisar (för jo visst 15 av 16 var kvinnor.. )

Snöskiten ligger fortfarande kvar och ja formligen HATAR den nu, blir ju för 17 deprimerad av den, hata hata snö! Och ja är så glad att vi bestämt oss för att flytta nedåt i landet för att slippa skiten, ok visst har vi snö ibland hemma också, men det har ju helt klart minskat sedan ja var liten och just nu är jag inte särskilt ledsen för det :) Igår frös ja så jag trodde jag var en isbit eller nåt, det gör ju inte lättare när man vet att D är i Thailand nu.. i värmen... ja vill också ha värme!! Sol och bad, massa fågelkvitter och höra gräsklippare som gör det så fint, å ja blir så exalterad när jag får klippa gräset..ÄLSKAR att klippa gräset :) Det är en sådan känsla att se hur fint det blir när det är klart (pedantj som talar?:)).. så ja kan bara stå ibland och blicka över hur fint jag gjort.. .vill verkligen ha en egen trädgård nu! Så kul!!

Men just nu känns det långt kvar till den där känslan och till värmen och till  man kan borsta av bikinin från damm - måtte det bli fint väder i Halmstad i sommar! Tycker somrarna har blivit lite väl korta... de ska ju vara en 8 veckor minst! Så man överlever vintern för guds skull! Nu fryser ja som en kratta (hur de nu fryser!) och jag får stela och lite onda leder (som jag alltid får när ja fryser).... men men jag ska inte klaga.. det kunde väl vara värre (hmmm?? kan det??)

Idag kommer A och F och det ska bli så kul!!



Har märkt at tmin blogg inte är så fylld med bilder så tänkte då levrera en bild på min älskade vovve.. han opererades ju i julas och tog bort två tänder.. så det va jättesynd om honom.. det va ja och lilla mamma som åkte med honom och vi fick sitta med när han operarades...
Han är jätteglad när han kommer till veterinären, helt otroligt... fylld med energi så ja hade full sjå med att se till så att han inte fastnade med kopplet.. ville inte släppa honom när han hade sån energi för det fanns lite hundmat och sånt i närheten.....
Sedan fick han lugnande och så satte han en kanyl på voffsen.. min lilla bebis (ja det kommer alltid va min lilla bebis fast han är 12 år snart) tittade ner på tasse och undrade varför vetrinären gjorde så där.. men han va så duktig min lilla voffe.. Dock undrade han nog fa 17 han skulle råka ut för för han tittade på mamma och mig med lite oroliga ögon.. men vi va med honom hela tiden så han va väldigt lugn när vetrinären gav han medicin så han skulle slockna..
Sedan så somnade min lilla voffe och de va ganska jobbigt att se hur livlös han var.. visste ja inte bättre hade ja trott att han var död.. Vetrinären började "jobba" med hans tänder och det tog en stund.. ja å mamma försökte luska ut hur det är med hund resp kattåldern i människorår då... vi har ju alltid trott att hundar har 7år på ett människoår och katter 9, men på en broschyr stod det precis som vi trodde men på en annan något annat så vi blev lite förbryllade.. .vi tror dock på vårt sätt ;)

Vovve blev färdig så vetrinären lade han på golvet för att piggna till.. det rann något äckligt från näsan stackarn och tungan låg ute.. men ja klappade och pratade med voffsen som va så trött så.. vetrinären fick ta med honom ut till vänterummet där han skulle få piggna till sig.. ute i rummet fanns en taxvalp som skulle bli undersökt så det var bättre att bamse gubben fick ligga där ute och vänta.. .

Så jag och mamma väntade och pratade lite med bamse.. vi märkte att han försökte piggna på sig lyfte på huvudet å så för han kände ju att det var en annan hund där men han orkade inte.. efter ett litet tag kom en annann hund och då hade bamse piggnat till så pass mkt att han kunde morra lite trots hans instabila jag! Ja sa till mamma att det är bättre nu att vi försöker gå
och det gick ganska bra två meter.. men bamse var såå vinglig att om han skulle gått till bilen som var en 50 meter bort så hade det tagit lång tid... så lillmatte förbarmar sig över sin lilla älskling på 18 kg så ja fick bära honom till bilen :) Släppte ner honom där lite buskar å sånt va så han kunde få lite frisk luft men då ville han bara klia sig i munnen precis som vetrinären sa.. lilla gubben fattade väl inte alls va vi gjort med honom!

Efter ett tag lyfte ja in honom i baksätet i bilen, för ja tänkte att han kanske är lugnast där då han sitter närmast mig och mamma men han blev helt galen där, då de kliade så mycket, så det var bara att försöka lyfta ur honom där för husse blir inte glad om det är rivmärken å så i lädret!

Så då var det bara bagaget kvar.. samtidigt kom taxvalpen och husse till den och taxen fick hjälp upp i bilen (såklart!).. min lilla vovve lekte osjävständig och vägrade hoppa upp i bagaget så såklart fick lillmatte lyfta igen.. ok kanske är lite jobbigt och hoppa när man nyss vaknat upp ur narkos - det vet jag om!!

Hem igen då.. .ja kör.. imte kört bilen på ett halvår och sista bilen ja körde va brorsans gamla audi från 80 talet med dåliga bromsar.. lite skillnad mot denna som är ett år eller nåt... säger till lille busen att ja minsann ska köra så fint ja bara kan... men det första ja gör är att bromsa in lite för hårt (känsliga bromsar) och både ja och mamma tittade till bamse och visst han stod upp än och inte har han kräks heller..:) Lärde mig dock och sen gick färden hem lugnt och behagligt..


Så här såg min lilla vovve ut några timmar efter operationen... och lillmatte vet hur det känns att vara i samma tillstånd gånger 3000 ungefär... Inte lätt när man inte känner nåt i munnen! Så lilla tungan hänger ju lite utanför :)



Obeservera plåstret han har på benet.. pappa ville inte ta bort det för det skulle se ut som att han var en sjukling och fick ännu mer uppmärksamhet än vanligt (hur det nu är möjligt).. jag tog dock senare bort det och även denna gång tittade bamse ner på benet och undrade varför?

Hehe, hundar är banne mig värre än barn, de beter sig som barn gör men det är såå mkt svårare att säga nej till hund som till ett barn.. min hund är en otroligt snäll och väluppfostrad  (åtminstone varit) hund men när ja och bror flyttade hemifrån har väl mina föräldrar skämt bort honom och när ja kommer hem så skämmer ja bort honom ordentligt mkt.. så värre än ett barn! :)


Nu ska ja inte babbla mer.. ska plugga nu sedan ut och gå och handla.. har dock redan städat.. gjorde det kl 8 till 9 :)


Nu ska ja ha en trevlig helg!! 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback