Å nej!

jag trodde ju efter flera dars plusgrader att snön ÄNTLIGEN skulle försvinna, men gör den det eller? Nä nu fullkomligt öser det ner och det är minusgrader.. Men herregud ska det någonsin bli vår så man kan blicka fram mot sommaren? I såna här lägen längtar jag ännu mer att flytta nedåt igen - särskilt till Halmstad som säkert redan har vår nu! De ligger alltid några veckor före oss här. Och alla måste väl vara trötta på snön? Visst det var kul i januari och fint å sådär, men nu är den avskyvärd! kallt och jobbigt, ge mig tussilago, vitsippor och påskliljor! Påsken som innefaller på födelsedagsveckan (mor, p och min), i början av april, känns väldigt nära, men påskliljorna känns låååångt borta. Tur jag ska åka hem den veckan så ja hoppas jag kan få se en krokus iaf!

Nåt som är lite bra är ju att jag lyckades få högsta poäng på en matteuppgift, skulle räkna 10 huvudräkningsuppgifter, men eftersom vi utbildar oss till lärare, så var uppgiften att hitta olika strategier för att lösa dessa uppgifter - för alla elever lär sig på olika sätt att lösa uppgifter!

Idag ska ja fortsätta med min hemtenta som jag nu faktiskt fått ihop en 6 sidor enkelt radavstånd, på uppgift två. Ska försöka göra sista delen på uppgift två sedan är den "färdig", njaa det var väl att ta i, ska se över den och läsa vad jag skrivit för just nu vet jag inte! Men alltid skönt att skriva ner när man tänker för då är det bara att redigera. Gud ja har så bra studieteknik;) Vilket en av mina gruppmedlemar utbrast på specped! Jaja man lär sig, har faktiskt pluggat hela livet.. 
Ska också hinna träffa I idag med, var länge sen nu! Kul!


Nu lite plugg ...

*Håller tummarna idag*

Kommentarer
Postat av: P

Äntligen mera snö!! jag som var rädd att den skulle försvinna!

nä.. börjar faktiskt bli lite less jag med.. liiite. skulle va skönt med lite behagligare väder nu.



Bra jobbat med pluggeriet gumman!!

kämpa på o hälsa I

//P

2009-03-11 @ 09:21:56
URL: http://paka.blogg.se/teknik
Postat av: j

mmm!!!! Mkt skönare!!! Tänk en dag på Halmstads strand, där vi kan grilla och mysa å käka jordgubbar!! Mahhh (härmar Homer)

2009-03-11 @ 09:51:53
Postat av: Linda

här i jönköping är våren nära, den står utanför dörren å knackar på :) hade värsta solskenet å värmen på vår lilla utflykt idag, jätteskönt! förstår att du är less på snön nu! usch usch usch för snö!

2009-03-11 @ 15:57:55
URL: http://liindak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback