Sommar

Ja sommaren är här och jag är nere i västergötland å tittar till det.. jösses va ja lägger på dialekt när jag är hemma, pratade jag så mkt innan? I Gävle pratar jag ju rent enligt mig men här så, ja jösses :) 

Har inte haft tid att uppdatera här och har det väl eg inte nu heller.. jobbade över en timma idag så nu är ju klockan mkt och min lilla ängel vill ju ut å gå med... å så tänkte ja attja skulle försöka ta bort resväskan så ja slipper bo i resväskan hela sommaren :) å så lite annat pyssel innan naningsdags! 

Iaf, hit kom ja i söndas, gick å la mig så fort ja kom typ, för att upp å jobba kl 8, alltid 8 första dan! På em.. när jag slutade... så hände det en spännande sak som jag tyvärr inte kan berätta här, men den upptog ganska mkt tid så där försvann måndan..! 

I tisdags slutade jag redan 12 (därav övertid idag) då jag skulle på arbetsintervju.. pappa å hör och häpna farfar hängde med mig.. de skulle till farfars gamla stad där han har bott å kolla in hans gamla pärons grav... i lilla staden som jag var på intervju i (eller det låg utanför) så var det hur mysigt som helst, var så vackert! Herregud, där ka jag verkligen bo alltså, förstår inte hur folk kan vilja bo mitt inne i storstäder när de finns såna här vackra småstäder på cirkus 15 000.. ja jösses.. intervjuen då... jo vars.. ja pratade på som bare i den som vanligt med andra ord, vi hade jättetrevligt iaf och det slog mig att vi var väldigt lika varandra... nu är det bara att hålla tummarna, hon hade intervjuat 12 (!!) st och vad som avgör är ens personlighet då hon vill ha en blandat personalomasättning.. så håll tummarna för mig! 

I onsdas alltså igår.. så åkte ja å mamma till g-ved för att bror gör om sin lgh å vi fick order att köpa tapetklister.. ja körde brorsans bil å det va jättelänge sen ja körde med växlar.. mor å far har ju automat... men herregud - köra bil är ju som att cykla! :D 

Idag då, nu då.. kl är kvart i 6 så vi lär la gå nu... man blir som en liten gris här - övergödder!:) Men ok, ja gör av med en del när ja jobbar..! 

I hwelgen blir det inte halmstad, ja ska köra och hämta bror från l-red för det är glasets dag där.. sen ska vi hjälpa han att flytta, sen ryktas det om att farfar fyller år med.. 

hm otålig på betygen, nu fattas det en kurs såg ja nu... se vad ja får på den... fick ju A på mattekursen, B (!! = trodde ja aldrig) på ADHD/autismkursen, C på flumkursen fördjupad läs och skriv.. så ja hoppas inte ja får ett D nu då! 

Hm hm, längtar lite till semestern nu, ska ha semester 29-31 så tre veckor.. ville eg haft lite mindre men de va tingade de veckorna! Päå de veckorna ska ja vila upp mig, har vart en rätt jobbig vår med många kurser att hålla reda på, skönt att hålla på med trädgård nu då man inte behöver tänka så mkt, bara att inte glömma av mullvadsfällorna vart de är å så...  

förresten hästar  har inte täcken på sig för att de fryser! Det har jag alltid trott, tänk va man lär sig varför de har täcken :) 


Trevlig helg allesammans! 

Kommentarer
Postat av: Linda

jag håller alla mina tummar för jobbet!!

2009-06-12 @ 14:20:48
URL: http://liindak.blogg.se/
Postat av: j

TACK!! :)

2009-06-13 @ 10:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback