Våren är löst

Ja känner på mig att år 2009 kommer bli ett bra år faktiskt även om det inte började så bra med farmors död och en förkylning (ja som aldrig är förkyld).. min förkylning va nog som värst i måndas då vi va hos G för då va ögonen alldeles blanka och ja nös så mkt att när ja skulle springa till toan sprang ja in i väggen pga nysningen :) Kände mig tung i huvudet  men ja brukar ju aldrig ha feber.. tog ändå febern när vi kom hem igen för skoj skull... den visade 35, 9 grader... hm.. kändes verkligen lågt men typiskt mig att ha underfeber.. min normala temp är ju på 36,5 ca.. tog febern igen för tyckte det va för långt och denna gång fick de inte prata med mig och ja öppnade inte munnen.. då minsann steg tempen,, ända till 36,1!! wohhoo! Nää ingen kokande J va det hemma iaf :)

Idag fick jag veta att jag ska läsa 150 procent i vår.. kom in på kursen läs och skrivutveckling och matematikinlärning.. denna kurs anmälde jag mig så sent som i december.. ska även läsa en 15 poängare samtidigt så ja hoppas ja orkar och att schemana stämmer.. har ju inte fått nåt schema än på den stora kursen..

Nä a tror detta år blir bra.. i påsk ska ja ju åka hem med, mor fyller ju jämnt men behöver ju inte säga hur mkt ;) vill gärna boka hemresan så fort som möjligt då det är billigt nu men utan schema går ju inte det! hm ..

Sedan tror ja det blir släktträff i sommar.. i Norge.. ska bli kul tror ja men ja kan ju nada norska och ja har svårt att höra va de säger.. pappa får väl översätta hahah.. vi satt med vår släktgrej å tittade på alla norska släktingar när vi kom på att det är 2009 nu och det betyder att det är 10 år sedan sist.. och det är pappa som ska ordna det.. ( då han enligt alla tydligen är bra på att ordna sånt.. ?:)) pappa som är typ den enda som inte bor i norge... aja ska bli intressant faktiskt har ju inte träffat dom på hur länge som helst..

sist ja var i norge va väl ja 10 -12 år .. säger en hel del..

Sedan hoppas jag att vi får jobb så vi kan påbörja vår framtid tillsammans och planera den så som vi vill ha den.. planer har man ju alltid eller ? ja vi har det iaf.. :)

Ja måste ju erkänna att nu när ja får gå intressanta kurser i vår så känns det inte så tungt att ta en termin till även om ja i regel är "färdigutbildad".. men färdigutbildad blir man ju aldrig!!

Sist vill jag säga att Björn Gustafssons dvd ett livsverk är faslig rolig, fick den bla av min älskling i julklapp... vi höll på å då av skratt i går när Björn lekte Arn.. jösses alltså!
Sedan vill ja ocks säga att Mamma mia Cdn också är superbra! Tack älskling för den med..!
............................
Framtiden ser ljus ut trots världsekonomins dystra rapporter..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback