Ett omtumlande avslut

Det blir aldrig som man tänkt sig.. heter en film och det känns som att den titeln stämmer in på mitt liv ibland.. detta betyder inte enbart negativa saker... till exempel hade jag bestämt att när jag flyttar till gävle så skulle ja minsann va singel minst ett halvår för att leva ett "riktigt" studentliv, men det gick ju sådär.. min man i mitt liv stod ju framför näsan på mig eller rättare sagt i pizzakön utanför skolan.. och 7 veckor gävlebo var ja inte singel längre..

Men när man skriver den där frasen "det blir aldrig som man tänkt sig" så är det lätt att tolka den negativ och jag kommer alltid tycka det.. men efter regn kommer solsken och ur det negativa kommer det positiva eller ??

Jag var hemma hos världens bästa familj i 16 dagar och jag ville verkligen inte åka hem för det har hänt så mkt på dessa dagar att det känns hemskt att lämna familjen... såna här tillfällen HATAR jag att bo 50 mil bort...

Jag börjar dock att sammanfatta 2008 vilket ja tycker vart ett skitår på många sätt ....

Jan 2008..
Nyår i gävle och firade J på Baracken, underbart roligt va det! Därefter påbörjades lärarprogrammets tuffaste ämne tillsammans med matte, nämligen engelska...

Feb - juni 2008
Det hände inte jättemkt här då det var enormt mkt plugg och det va väl precis ja orkade med och jag är ändå väldigt duktig på att studieplanera och är även ambitiös... student efter student trillade bort från klassen och många hade rester... jag klarade allt felfritt och med ett bra betyg med :D Umgicks mkt med J och E då de tog sitt pick och pack i juni... miss you!

I juni åkte ja ju också hem för att jobba.. midsommar firade ja med älskling, A och F på kryssning till Helsinki! Underbart kul och mysigt!!

Juli 2008

Spenderades i mitt älskade Halmstad, här känner jag mig fri som en fågel! L och J var och hälsade på, - trevligt värre!

Aug 2008

Påbörjades examensarbetet och höll på till december, vilket resulterade i fint betyg och lärarexamen

Okt 2008
Vi drog till Marocko!! Underbart skönt att komma bort och glömma skolan och bara va med älskling för en stund

Dec 2008

Lärarexamen... :D

Åker hem de n21 dec och precis när vi kommit innanför dörren får vi reda på att min "extrapappa" har dött hastigt.. tillbringar kvällen hos min "extramamma" och vi alla är chockade och ledsna.. jag får inte fram ett ord för tårarna bara rinner..! Varför ??  Livet är så fruktansvärt orättvist, varför inte låta de som mördar och begår andra grova brott dö istället för bra människor!!!  Begravningen är på fredag.. ja sitter i gävle.... gissa om ja HATAR att bo här just nu, ja kan med andra ord inte gå.. det känns hemskt, men jag är i af med på buketten och så var vi å pratade med G i måndas och jag tror hon uppskattade det väldigt mkt!

Julen går ändå bra fast det inte blev som det brukade... Vill passa på att tacka alla som jag fick presenter av! Jag är helnöjd, och mamma servisen är så superfin!!

Dan innan P kom var vi å hälsade på farmor..det första hon sa till mig var : åh va fin du är och det minsann kommer ja komma ihåg..

nyår gick den med och det va mkt trevligt att träffa alla igen framföallt A, synd bara att J var halvdålig och inte kunde vara med hela kvällen (dessutom smittade han mig så ja har vart ganska förkyld nu i 5 dar! :) ) mina sånghäften blev också en succe tycker ja!  

vi åkte till halmstad på nyårsdagen och åt en hot sebbe till kvällsmat å guuud va god den är!! Godare pizza får man leta efter.. ja som brukar äta en barnpizza käkade upp den lika snabbt som de andra!! så gott!
vi myste i halmstad, handlade lite till Ps förtret sedan så var vi å hälsade på D i hennes lgh .. och hon hade en som gärna ville träffa mig... en liten BEBIS  på 10 veckor!! Lille Teo var ack så söt och låg å sussade i mitt knä länge å väl men när mormor kom då blev han allt lite busig:) ska kanske berätta att lille Teo är en dvärgpincher/chiuvauva (hur stavas det?).. så gullig så!!

Vi kom hem på söndag efter omvägen om Ullared, som var stängt.. typiskt men det visste vi.. pappsen skulle ha en dator så de fick vi med oss hem..!

På måndagen gjorde vi inte särskilt mkt medan var hos G då.. vi skulle eg till farmor men det blev inte så...
På måndag natten till tisdagen.. dör min farmor så det blir ännu en begravning jag kommer att missa... Åkte dock till farfar med min pappa för att krama honom och förklara att det inte går vilket han har förståelse för såklart ( ja har en underbar farfar). Han var jätteglad för att ja kom, vilket syntes på honom :) 
När vi åkte därifrån var ja å pappa tysta... vi ville inte åka för att se min döda vackra farmor.. hon är väldigt fin.. personalen på boendet sa till å med att de är väldigt ovanligt att se så fin ut vid 86 års ålder.. min farmor hade knappt en rynka i ansiktet! Vi valde dock att inte se henne för jag tror att bilden av en död farmor kommer etsa sig fast i näthinnan på mig i all framtid och det är inte så jag vill minnas.. hellre den där kommentaren som ja skrev innan och att hon kunde skoja med oss... vi var alltså bara hos farmor 1 vecka före hon dog och ja tror att hon äntligen kunde ge upp nu när hon träffat hela familjen.. vi träffade tyvärr inte farmor så mkt som ja skulle önskat,..
Pappa tyckte det va bra att ja hängde med till farfar för han trodde det skulle bli lättare för mig att lämna samhället för att åka till gävle och han har väl rätt i det, men det är fortfarande superjobbigt .. på det plan som jag inte kan skriva här då det är  för privat och jag vill inte gärna skriva alltför privat här ... ur det negativa kommer lite positivt faktiskt, ja slipper fundera på en sak som gnagt mig länge å väl.. det känns ändå skönt även om allt inte är tipp topp!

Så två begravningar på kort tid och dessutom två nästående personer.. det är tufft det! Men farmor var ju ändå gammal, det är inte många som får leva till 86 år! G till exempel...

Mina önskemål 2009 är

* Att vi båda får jobb någonstans där vi kommer att trivas (men nära min familj helst)

That's it! Hur svårt kan det vara?! (med värsta finanskrisen sedan 1929.. typ...). 

Nu bad för att kurera mig!
...........

Vi har sträckt ut våra händer.. nu är det upp till dig om du vill ta emot dem..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tänker på dig!!



du vet att du alltid kan höra av dig till mig när du vill!!jag finns här!



kramar A

2009-01-07 @ 21:51:31
Postat av: J

Tack det vet ja :) Var himla roligt att träffas igen! Håll tummarna att vi får jobb snart så vi kan träffas oftare (ska försöka få P och söka i jkpg med.. får se om ja lyckas :))

2009-01-08 @ 12:45:09
Postat av: Anonym

håller alla tummar jag har:)

2009-01-08 @ 20:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback