..

Just nu har ja väl eg inte så stor lust å skriva här... känner mig lite trött, tror förkylningen fortfarande är inom mig lite grann eller så har ja ju vart duktig och ansträngt mig.. tror på en kombination faktiskt..

igår städade ja ju bort julen å höll på i 4 timmar innan ja va färdig, men nu riktigt blänker det här,, sedan bytte ja ju gardiner i alla rum och påslakan i sängen å sånt tar ju faktiskt tid..

Pratade med A rätt länge med, har beslutsångest om vi ska åka till Idre eller inte, vi å gänget eller gänget ska dit å vi får ju följa med om vi vill, men det kostar ju ändå en del med.. plus att patrik måste ta ledigt vilket han eg inte kan... får bestämma oss snarast! vore ju kul med lite skidor  men hinner ja då? har insett att ja kommer ha mkt att göra, 150 % är då inte att leka med, har ja tatt vatten över mitt huvud kanske? Satt i dag i tre timmar å läste matte, fruktansvärt roligt, NOT finns det nåt värre ämne än matte? så otroligt ostimulerande som det ämnet är! Inte konstigt att "alla" barn hatar matte... jo men visst, ja ska allt försöka få matten å verka roligare än den är.. blir ju dock svårare när man själv tycker det är tråkigt, men matten på mellanstadiet är ju ändå acceptabel!

I helgen då ska ja tjuvbaka SEMLEbullar!!! Jo ja vet det är tidigt, men det är ju så gott och alla konditorier läskar ju en med det.. och man får äta onyttigt om man gör sig av med det också! Ja har denna vecka gått mellan 10000-13000 steg per dag därför får man synda!! ja fick ju en  stegräknare med larm av P i julklapp så nu så.. mitt mål är 10000 per dag, men det kommer bli lite svårare sen när lektionerna drar i gång.. ja har inte på mig räknaren hela dan, nej nej det där är ju fusk, knapp nnån motion å gå på toa.. ja har endast på mig den när ja är ute och går! Så nu vet ni det!

Nu hungrar min mage, så går det när man slarvar med lunchen, den får snällt vänta en timma till!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback