Fredag igen!

Ja älskar fredagar, de är så mys! Synd bara att jag har öronvärk;( Undrar om det är den värsta smärtan som finns? Mm ja tror det, för det sätter sig inte bara i stackars örat som är hyperirriterat utan också i halsen och i huvudet.. så man fungerar ju inte jättebra när man har öronvärken... så ja orkar helt enkelt inte gå till skolan idag, skulle gått och läst men väljer hemmaplugg ist..

Igår planerade vi vår lektion jag och min adhdgrupp,, tog längre än väntat men de tre som ja är med har alla personer i sin omgivingen med svårigheter och två av dem jobbar också med barn med svårigheter.. jag som har noll erfarenheter av att jobba specifikt med elever på särskolan eller autism tycker det är jätteintressant! Vilket tankar då börjar rulla att kanske ja vill jobba inom det? Njaa kanske inte så gravt funktionsnedsättande eleverskulle jag nog inte även om det säkert är jätteroligt, men ja börjar faktiskt fundera på att bli speciallärare, mer och mer faktiskt, synd att det bara är så lång utbildning bara :/ men någon gång i framtiden blir jag nog det tror ja, vore superkul faktiskt!

Tycker att alla borde gå denna kurs som ja går nu, även de som inte är lärare för man får förståelse för alla människor, som alla vet finns det myter som åker omkring och det är väl inte snällt mot de som har en funktionsnedsättning. Nä jag är mkt nöjd av att läsa denna kurs och undrar faktiskt varför den inte är obligatorisk på lärarprogrammet??

Nåväl i morron är det alla hjärtans dag (grattis älskling!) och då ska vi ut och äta.. ska också en sväng till IKEA om örat mitt mår bra, sedan blir det förstås matte (prov nästa vecka!!)

Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback