....

Toppar och dalar är det väl alltid i vuxenvärlden inte sant!? Så är det i alla fall för mig... i lördas var vi rejält nedstämda ett tag både jag och min älskling och vi kände smått panik... ville bara kunna slå en signal till mina föräldrar för att få dem att lugna mig men då de är på andra sidan atlanten å där har de ju inte på mobilen och dessutom hade det blivit dyrt..jäklar också när man som mest behövder dem :D Jobbigt värre.. men men de är hemma om en vecka så det får lösa si.. vill inte oroa dem så patrik har sagt till mig och hålla skenet uppe och inte berätta..!

Det var en dal det, en annan är att min moste blivit sjuk och opereras idag, håller tummarna att allt går bra!

Sedan så var det ju dessa toppar med och de finns ju faktiskt i detta mörka Sverige.. ja fick ju till exempel alla rätt på matteprovet! Det har ja då aldrig fått förr på ett matteprov! Känns väldigt roligt med tanke på att när vi började kursen kunde vi max 5 tal...

En annan topp är att jag bytt från distans till campus igen i svenskan.. ja det va ett jäkla bytande men vi var inte alls nöjda med upplägget och läraren... med vi menar jag Linda och mig..

Ja det var väl egentligen dom toppar och dalar jag tänkte levrera idag...i helgen fixade vi en del saker som behövdes göra bland annat min garderob då mina kläder var på väg ut genom garderoben och in på skrivbordet... :S Så nu har ja gått igenom alla kläder och denna gång blev det två påsar till klädinsamlingen!  Hann också med att prova att göra sockerkaka i min nya sockerkakeform och den blev såå god.. min finska pinnar blev också goda men inte lika goda! Känner mig verkligen huslig.. efter dessa kakor gjorde vi flying jacob eller då på svenska flygande jacob... om ni inte förstod det...

Denna vecka är vi lediga från skolan då det är vecka 9 och sportlov här i gävle.. så det är en del självstudier som ska göras.. I helgen drar vi till svärmor i hälsingland, detta skulle vi gjort för typ 5-6 veckor sedan men alltid är det någon som ska sätta käpparna i hjulet.. det var till och med tal om att vi skulle byta till nästa vecka då patriks syrra kommer men det passade oss bättre denna helg... bland annat på grund av en sak vi ska berätta... som är hemlig... heheh

Måndagar är ju för tråkiga alltså.. ja tycker det.. alla andra dagar utan måndagar är bra.. eller söndagar och måndagar är tråkiga.. men men nu får ja ta tag i mitt liv!
har dock ingen som helst pluggambition idag (bara för att ja vet att ja inte har så mkt att göra idag) men borde köra igång.. 


Ska gå och köpa nyponsoppa sen, blev så sugen på det... nä just det, plugget va det ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback