Dagen före

det skrämmande matteprovet! Gjorde dock ett test som min älskade sambo gjort till mig och det visade sig att jag hade 29/30 rätt!! Tänk om det går lika bra i morron, hoppas! Och vilken utveckling sedan, när jag började matten kunde jag max 5 tal :) Ja jösses, hoppas det går bra, vi är lagom nervösa nu jag och L.

Med de andra kurserna går det väl också bra i, utom svenskan då den är ett enda strul pga vår lärare (ja ja måste skylla på honom för han ger oss inga svar på våra praktiska frågor), jag ångrar nu att vi bytte till distans men så är läget... först skulle vi ha salstenta, sedan inte och nu ska vi distansare ha det men inte campusstudenterna.. Alla distansare får göra provet på sin hemort vad jag förstår så då ska ja alltså göra provet själv i gävle? jag fattar ingenting om hur detta funkar så därför har ja återigen mailat honom om frågor så får väl se om han väljer att svara på dem eller svara att det är snurrigt nu som han gjort tidigare... nåväl kunskap är kunskap och med det blir man rikare så ja väljer att inte hoppa av denna kurs även om ja skulle kunna.. däremot är ja lite sur för att jag inte fick läsa sociala svårighetskursen eftersom den låter så intressant.. men tydligen får man bara läsa 150 % på en termin och inte 200 % som jag hade tänkt från början... Nåväl.. sånt är livet..

En minibebis var nästan bredvid mig i bibblan idag.. den lilla kunde inte varit många veckor.. så söt.. det är i såna lägen som ja börjar längta efter barn, jobbigt!

Läste att det var någon folksstorm mot facebook, se adress-->   http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4443835.ab
Och det var just dessa regler som gjorde att jag tog bort min användarsida.. ja har ju funderat om ja ska bli aktiv i facebook igen men sen pga dessa regler och tidsbrist så vet ja inte... kanske kanske kanske..


Å så SAAB! Herregud hur ska det gå för Sverige egentligen!? Om SAAB ryker kommer ju en typ 50 000 jobb ryka... då kommer väl ändå vår BNP att dala eller! Svår situation regeringen har nu faktiskt, men det är ju ändå inte bara Sverige som har det tufft,, skulle väl eg tro att alla länder i världen brottas med det ekonomiska idag...
Däremot irriterade jag mig på Zimbabwes president som firade sin 85 års dag med pompa och ståt - dyrt alltså... medans hans befolkning svälter, 94 % är arbetslösa och de som får in några pengar under dagen måste handla upp dem innan dagen är slut för dagen efter är de värdelösa - förstå vilken inflation det är elller!


Nä i såna här situationer gäller det att se positivt  och tro, tro, hopp och kärlek är väl viktigtast! :D Kärlek kanske mest, glad ja har min älskling för va hade jag gjort utan honom!!

Mor och far har det bra i Mexico som de är i denna vecka (nästa vecka ska de till Florida), de ölar och solar.. och säkert äter de tacos med för de har ja sagt att de ska göra... (förstå vem som är avundsjuk även om älskling sagt att tacosen där är äcklig och inte smakar alls som hemma hos lägenheten där P och J bor som smakar fantastiskt)


Nä vad jag babblar idag, äntligen har jag tid att sitta här och babbla, blev ju ändrade planer om vad ja skulle gjort och det blev mycket bättre!!! Så tack ska du ha L :D


Ok, nu kallar duschen sedan maten!

* Moster A - ja tänker på dig! *
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback