Händer inte så mkt

när man är arbetsökande... kanske jag skulle pluggat ändå? Skolan börjar ju idag men ja har ju hoppat av den och ställt mig som arbetslös ist.. det trodde ja aldrig att ja skulle bli men nu är jag också en siffra, en halv miljon svenskar och så ja är ju arbetslösa och slåss om den lilla mängd jobb som finns på marknaden.. det är så dystert så det finns inte! träffade två klasskamrater i går, de berättade att ingen i deras au1 klass har fått jobb.. en av domtvingas till skolan för att få några pengar överhuvudtaget ( hon är inte berättigad till akassa som jag, men hon har två-tre barn hemma som gör att hon måste ta studiebidraget) .. hon står också i vikariepoolen i gävle kommun... och det ska ju ja också ställa sig, men gissa vad! vi två är inte ensamma... det är skrattretande många, hela 1700 står i poolen!! Nu är väl säkert inte alla utbildade men ändå, hur många som helst!

Jag måste nog inse att jag får va arbetslös ett tag tills idioterna i regeringen fixar fram jobb åt oss.. ja förstår ärligt talat inte hur de tänker, kan de verkligen vara nöjda med det jobb de gör om de nu gör nåt? Ja menar, de uppmanar folk att plugga och då gör en viss del det, ex jag, men sen när man har pluggat färdigt ja då är det bortkastat för då finns det inget jobb.. vi som är unga med och inte är berättigad till en akassa, vi får inte ett jäkla öre av staten fast vi gjort exakt så som de sagt och nu letar febrilt efter jobb... va ska vi leva på? luft, vatten och kärlek? Jag har ändå tur, jag har en sambo som än så länge har jobbet kvar.. annars hade jag fått bo hemma hos mam och dad för om man får 0 kr i månaden, hur betalar man då räkningarna??

Nä tack regeringen för att ni tänker på oss ungdomar.... mycket bättre att tänka på dom som redan har jobb och göra det änny bättre för dom, ist för oss ungdomar som ni inte skapat nåt arbete till!

Bittert jag vet.. men man blir det, det finns så helskotta lite jobb och så helskotta många som konkurrerar om dem.. chansen är liten, man måste nog ha tur med..

Ja, nu ska ja söka jobb.... om det finns några..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men får du a-kassa ändå?

2009-08-25 @ 20:19:06
Postat av: j till någon ?

Nä ja är inte berättigad a-kassa :(

2009-08-26 @ 11:08:32
Postat av: Anonym

Regeringen rår ju faktiskt inte för att det är finanskris, sen FINNS det jobb, det gäller bara att sänka kraven. Telemarketing, vikariat imon äldre- och barnomsorg, sessongsjobb osv.

2009-08-29 @ 15:50:17
Postat av: j

Alltså vem är det som skriver? Lite nyfiken :)



Jo sänka kraven va det ju, ja tror faktiskt inte ja kan sänka mig mer... så desperat som jag är..

Dock regeringen måste vara beredd på att det sker låg och högkonjunturer.. och det måste finnas backup planer.. och inte lämna ungdomar i sticket.. de är sveriges framtid! Finns hur många kompetenta ungdomar ute i sverige som vill jobba men som inte får nåt!

2009-08-30 @ 15:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback