Intensiv

period är ja inne i nu, två kursstarter i går, båda med superbra lärare! Känns suveränt.. denna termin har ja nog lärt mig mest faktiskt!

Min lärare i läs å skrivutv och adhd/autism är suverän! Och tydligen mkt poppis här i sverige och utomlands (är även ibland lärare utomlands) pga hennes ovanliga kompetens.. pratade lite med henne igår å hon hörde direkt att ja var från gbgområdet.. iofs är ja väl inte det, men inom rätt landskap.. sa att ja kom från borås eller rättare sagt T-mo och det visade sig att utbildningschefen hade beställt 5 avhandlingar av henne :) Så nu ska ja säga till mamma att läsa den! Hon tyckte detta var jätteroligt, dessutom tyckte hon tydligen om dialekter med... ja som trodde att min stackars dialekt var gone with the wind. .förutom när ja kommer hem då kanske :)

Hon sa också massa intressant på föreläsningen så tiden gick så fort... mkt om hur man ska förbereda sina egna barn på den kommande skolstarten och det var en hel de som ja fick att tänka på som ja iofs redan visste i bakhuvudet men änåd fick det svart på vitt.. tänk va ovetande man är som ny förälder när man får sitt barn... vi lärare har en bra fördel med detta, det kan man lugnt säga.. men när läraren (vill inte skriva hennes namn ifall hon inte vill detta) sa dessa saker som man kan se när man är ute ågår eller varför inte åker tåg.. så var det så uppenbart helt enkelt.. sa detta till P sen ifall vi blir förälder en gång i tiden å ja tror ändå han är glad för att ja är lärare och har denna kunskap nu faktiskt.. tänk vi kommer ju få värsta bra barn ju :D haha

Mkt av det hon sa är logiskt så det är bara för er nyblivna föräldrar att tänka på det.. från barnets föds å framåt......



Matten körde ju igång igår med.. och om den fortsätter att vara som den var igår så tror inte jag kursen ställer till några större problem för mig.. dock är ja säker på att ja inte kommer uppnå ett A, det var stenhårt.. typ alla rätt skulle man ha, på alla uppgifter.. men ja siktar in mig på ett B för att ha en bra målsättning så får vi se vad det blir i slutändan, vet ju inte alls hur läraren är heller.. men en sak vet - det kommer och det är helskotta mkt plugg...

Ja tar semester nästa vecka dock hehe, nädå ska plugga på tåget å så lite hemma med såklart!


Nu till skolan och se om ja kan insupa mig lite matte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback