Färjestad!

Wohooo efter en lång utrdragen match så vann mitt färjestad mkt rättvist! den fjärde perioden skulle lika väl avgjorts på ett par minuter än 10-15 som det tog..! Nu är det förhoppnnigsvis bara en match kvar :) sedan är karlstad guldfärgat!
Ä roligt att kolla på hockey med pappa för vi är väldigt engagerade vi två.. och mamma med iofs men inte riktigt på samma sätt :) Här kan det komma en del kommenterarer när spelarna inte gör som pappa vill, roligaste kommenteraren igår va nog "din hönshjärna..." ja pappa är väl lite påskinspirerad :)


Igår va vi i t-mo för jag skulle byta tröjan ja fick av mor för hon hade köpt en storlek större än jag brukar ha så när vi kom dit så fanns den inte i small som ja skulle ha och i vitt som mamma hade köpt... nähää dumt.. men då hittade jag en likadan blå och en röd.. alla dessa tre f ärger va superfina så ja funderade på om ja skulle köpa en själv så jag hade två... men bror och mam fick avgöra vilken färg av den blå och röda som ja skulle ha och till slut blev det enväldigt den röda så nu har jag en röd ist för vit tröja som ja först fick :)

Vi åkte sedan vidare till farfar där han bullade upp med fika.. Lille M är så rolig han har världens undebett och visar tänderna jämt, farfars hund är det :) Farfar städade ur farmors grejer och det visade sig att hon hade massvis med helt oanvända skor i dyra märken... mamma hade tidigare fått en stor säck med bara skor som hon hade tagit några ifrån men också frågat hennes systrar och mormor mm om de ville ha skor så nu har typ alla farmors skor :)
Tyvärr har jag för stora fötter så ja kunde inte ta någon annars hade jag tagit en del! De va alla jättefina, min farmor hade visst bra smak! Men hon va ju jättevacker också och då inte skor och klädmässigt!

Hon hade också visst en del oanvända kläder så då tog vi dem till mormor och hon blev glad för de passade jättebra på henne..

Tänk va bra! Det kanske bästa va väl att farmor även hade whiskey... så det fick vi också för farfar dricker inte det.. så bror fick en flaska, patrik en och pappa en halv,, något som han muttrade surt över sen,:D

Efter farfarbesöket så hämtade vi pizza... ja å mamma delade på en turbo! (kebabpizza med pommes, mmm ) .. brorsan har visst en specialpizza på denna pizzaerian som är till för 3 personer men som han smäcker i sig lätt som en plätt.. om han kommer på ett namn på den så skriver de upp den .) Kan tillägga också att min brorsa inte är överviktig utan som han själv säger - han gör av med mkt kalorier då han tränar mkt! Men ändå 3 personerspizza.. pizzagubben hade sagt "ja fattar inte hur du kan äta herla den, innan fattade ja, inte nu"

Jaja stolt över bror eller ?:) haha

Nä nu ska ja läsa lite innan ja ja går med min lilla vovve..

* håller tummarna*

Kommentarer
Postat av: Linda

ni kan få vara guldfärgade i år.. HV vann ju trots allt förra året ;D

2009-04-08 @ 18:09:36
URL: http://liindak.blogg.se/
Postat av: Linda igen :)

grattis till SM-guldet :) som du skrev i min blogg förra året - det nästbästa laget vann ;D men det har varit jämt mellan dom, men färjestad va värdiga vinnare om jag ska vara ärlig :)

2009-04-08 @ 22:28:13
URL: http://liindak.blogg.se/
Postat av: j

hehe det är väl tur att det är de två bästa lagen som slåss om guldet, Hv är ju bra de med :) SÅ de får gärna dela guldet vart annat år!



Glad påsk på dig!

2009-04-09 @ 18:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback