..

igår va det ju första april och ingen gav sig på mig för att lura mig, det måtte vara första gången i mitt liv! Jag dock, lurade två stycken, p och p :) till P va det väl kanske lite elakt men ja ville så gärna se va han svarade om hangick på det och hur svaret blev.. till pappa sa ja att en lägenhet ivårt hur stod i brand... men det va inte så långt i från sanningen fakiskt för i huset jämte vårt så har en lägenhet på andra våning brunnit, lite läskigt... därför ja inte vill bo i lägenhet!! I min lgh kan ja iaf ha koll på att inget händer, men inte ide andras!

Igår va det också strålande sol så när jag kom hem vid 15 tiden så gick ja ut på balkongen och tvingade in mig 16,30 för att göra diverse saker .. har ju en hel del att göra nu vilket är lite stressande, särskilt när ja åker hem nästa vecka! Men då ska ja vila också så då kanske ja längtar tillbaka till plugget :)

Jaha denna borg till finansminister spår 12 % i arbetslöshet... samtidigt kan vi läsa om statens alla höga vd-ar får miljoner i höjd lön däribland borg själv.... är det nån mer än jag som inte får ekvationen å gå ihop??? Dessa jä**a.... .. Ge pengarna till landet i stället som nu börjar bli fattigt! Ge till a-kassorna tex så attde har råd att ge pengar till alla som nu är och säkert kommer att bli arbetslösa! Ge pengar för guds skull till skolorna om staten Sverige ska förbli en världsfärdstat! Alla indragningar inom skolan gör naturligvis att utbildningen blir försämrad.. eller att lärarna blir utbrända.. detä r inte mänskligt att kunna ha 30 elever med alla dessa krav som det innebär... det är liiiite skillnad mellan idag och förr när klasserna var stora..
Ge pengar till vården då många lärare blir utbrända! och folk blir deprimerade!

Ta av er egna feta lön och få landet på fötterna igen!!!





Hur ska man våga tro på en bra framtid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback