Fått mkt gjort

denna helg, känns super faktiskt! I fredags pluggade ja väl till 17 eller va det blev innan vi tog helg.. vi skulle egentligen ha åkt till bollnäs men vi var båda trötta och ja hade huvudvärk gånger 5000 typ ( har kommit in i en huvudvärksperiod, not funny at al) så vi beslöt oss för att ta det lugnt...

Började lördagen med motion, alltid lika skönt att gå innan frukost och sen komma hem, äta lite och känna hur duktig man vart! Vi gick senare på stan då jag hade en del ärenden, bland annat fixa mina glasögon som inte satt 100...därefter bakade vi en massa och gud va trött vi va när kl närmade sig 19 ! Sedan fick vi trevligt besök av E och E så vi satt och gottade oss med nybakta hur goda som helst kanelbullar (va ju faktiskt kanelbullens dag) och chokladbollar medans vi pratade och tittade på Indiana Jones filmen (bättre sent än aldrig) Efter den filmen va alla trötta och klockan hade sprungit iväg så vi sa god natt, tack för en trevlig kväll E och E!

Idag är det söndag och ja har så lagom lust för att gå ut och motionera.. gick inte före frukost pga regnvädret.. tänkte det är lika bra att gå en lång runda ist för att gå ut två gånger å bli blöt.. känner mig ganska tränad ändå, måste ju det, sol och bad (förhoppningsvis) närmar ju sig med stormsteg, åker ju om 10 dagar!

Borde försöka plugga eller nåt, känner mig stressad nu, tror det är därför ja har huvudvärk, men förhoppningsvis löser sig allt i morron, hoppas det, så vi får lite ordning på saker och ting! 

Aja idag tror jag det är internationella lärardagen! Hörde det på radion men sen har ja inte hört nåt mer å det står inte i min almanacka så ja vet inte... grattar oss lärare ändåför att vi är värda att ha en egen dag sådär! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback