Kajsa möte(r) Åke

jo idag va det en ny dag i morse... trött som skam va ja, ville verkligen inte gå upp! men om man ska tjäna pengar då är det bäst man går upp å går till jobbet.!

Ja börjar få lite brist på arbetsuppgifter, då tex inget växer så där jätte mkt och ja kan heller inte måla pga ostadigt väder.. men denna dag hade ja mkt att göra ändå! Började lite lätt med att klippa bort döda blommor och ta bort lite ogräs från byggnaderna... efter frukost, hämtade ja chefen med kajsa... limosinen framkörd och de tackade chefen för... han gillar åatt åka med flickor säger han.. sightseen var det i byn då,, först ner till grimsborg för att kolla till åke 2 som inte hade någon bensin, så då fick ja backa (!) kajsa och det gick bra, lite hjälp av chefen dock, är urusel på att backa med släp, vet hur man ska göra men gör det för mkt, men idag gick det faktiskt bra... åkte å fyllde på bensin, tillbaka igen till planerna för att åter komma tillbaka till Nexans för tiden gick fort och halv 11 skulle vi på möte,, alla som jobbar med underhåll.. ja hade tydligen fått dispans för det va ja som var där som enda feriearbetaren, är bara till för fast anställda egentligen.. men ja var glad, va hyffsat intressant å veta tex hur bra företaget går å så vidare.. dessutom fick vi en ljuvligt god bakelse... mahh.. både chefen å morbror ville ha min, men nej nej nej! Vi, jag som enda tjej tillsammans med 40 män (däribland min bror faktiskt) satt lugnt å tysta och lyssnade i en å en halvtimma innan vi fick gå hem för lunch.. Ingen vidare jämställdhet där så inte så konstigt att läraryrket är så kvinnodominerat.. alla män jobbar ju i industrin:)

Tog min cykeltrehjuling hem, för att direkt åka till grimsborg som ligger 15 meter från mor å fars radhus, fågelvägen då... å där åkte åke 2 och jag tills det va dags att åka till företaget för att stämpla ut! åke 2 är faktiskt rolig att köra! går fort! Hann med nästan allt faktiskt, men fredrik som ska eg klippa dom i veckan blev nog glad när han knappt behövde köra så mkt !

Så där var min dag! Förutom att jag pratat med morfar en sväng och h'lsade på fritids en liten sväng också... där en viss liten tös frågan om ja var min mammas flicka :) denna lilla tös är så ljuvligt söt och go och ja har haft henne när jag var simlärare! Och när jag sa de, då kom hon ihåg och då fick ja en kram, men bamse fick mest kramar av henne.. sa att det inte vart fel om han sovit bredvid henne inatt (de har läger på fritids i natt) och hon sa att hon skulle vilja ha honom jämte sig:) Fler kramar fick ja också såklart och C och P blev nog iaf lite glada att se mig:)

Nä nu stundar fotboll om en stund, heja sverige! sedan lite packning därefter SOVA! I morron bär det av norrut och österut!

Glad midsommar på er alla! (kommer inte va inne här nåt mer innan midsommar nämligen)

Kommentarer
Postat av: Ä

Roligt att du trivs på jobbet, låter iaf som att du gör det!

inte långt tills jag får träffa dig nu! ser så fram emot helgen! puss

2008-06-18 @ 20:35:38
Postat av: Kusin Sofie

tack för tipset.. ska försöka hålla lite koll på henne. idag ska vi ansöka om pass jag och barnen.. Daniel ha redan.. vi ska nämligen åka till tess på semstern.. längtar så.. barnen tycker med att det ska bli skoj. kram

2008-06-24 @ 14:45:29
URL: http://ninjasofiea.blogg.se/
Postat av: j

bra! :) Va roligt det lät! Men behöver man verkligen pass? har för mig att man inte behöver det, är EU land, du kan ju kolla upp det innan, så slipper ni ha pass, men det kanske är bra att ha ändå! kram

2008-06-24 @ 19:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback