Överallt å ingenstans

im back again! idag har ja jobbat (nähä) vart lite varstans idag som vanligt!

Fick mitt sista betyg nu och jag är stennöjd med alla mina betyg i engelskan, blev alltså inte underkänd på nån utav kurserna! Och desssutom fick bra betyg enligt mig! jag är så jäkla nöjd över mig sjäv, herregud, har 30 högskolepoäng i engelska nu, kan titulera mig hädanefter som engelsklärare:)
Hälsar till klassen, vi kämpade å slet men vi lyckades, fast vi många gånger ville ge upp! å många gav upp tyvärr men vi var tappra vi som var kvar, men ack va stolt ja är över oss! när vi klarat detta klarar vi allt! Hoppas allt är bra med er!


När vi ändå är inne på lärarjobb osv... min lön har jag kommit på är ungefär lika hög/låg som min mors som är förskolelärare... jag är sommarjobbare.. ok att de drar lite mindre skatt på mig och ok att jag fått en ganska bra lön för att va sommararbetare men ändå, det skiljer inte mkt... det är SKANDAL! ge förskolelärarna och även oss lärare det vi förtjänar och det är mer lön! sliter häcken av oss för en alldeles för liten lön... visst jobbar ja på bra nu, men nu är ja sommarjobbar och ingen utbildning inom området och det ska inte va så liten skillnad där.. på att inte ha någon utbildning och ha 3 ½ års studier på högskolan... Ersätt dagens systemet som de har i tyskland där lön utbetalas efter hur lång utbildningen är!

Diskriminera inte kvinnoryrkena som är läraryrken och inom sjukvård, ge oss det vi förtjänar ist, och det är mer lön!

JA ja kanske skulle bli politiker istället, då hade ja ju iaf fått mer lön...


mer hänt då? hm... nä lever på mitt betyg idag, känns så fantastiskt att engelskan är klar, och det återstår nu bara 30 p från en lärarexamen!

Nu mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback