Ger upp?

Ja Linda, ja känner som du ja vill ge upp! Än har inte min skola börjat än, men ändå vill ja ge upp.. det är så mkt nu! Mkt är bara förnamnet och ja vill inte veta hur mkt ja kommer att ha att göra i vår! Jag har snart avverkat iaf 2 böcker (läser 3 åt gången för tillfället) men 3 böcker ligger och väntar på att få bli lästa - alla på engelska naturligvis vilket tar såå mkt längre tid än att läsa på svenska! Suck ja har haft huvudvärk i tre dagar nu antagligen för att ja läser så mkt, men vill verkligen va förberedd inför engelskastarten  och gärna ha läst min fina engelskspråkiga engelskgrammatikbok på 500 sidor, men ni förstår, det är inte alls så roligt att läsa grammatik med miljontals regler som jag knappt hört talas om! Visste ni dessutom att akusativobjekt och dativobjekt som vi tragglade på högstadiet och gymnasiet bytt namn och heter numera direkt och indirekt objekt? vilket som är vilket vet ja ännu inte eftersom ja blandar ihop det men tror att direkt är dativ, men kan lika väl vara tvärtom!!

Sen skillnaden mellan adverb och adverbial, vem bryr sig egentligen? Jag vet nu ialla fall vad ett adverbial är eller va det adverb? nä adverbial va det.. nu ska ja bara lägga det på minnet också! Goosh! Snart (om ett år) slipper ja all denna prestationsångest och all annan ångest jag har nu... suck jag mår inte bra idag..

Jag har ångest och huvudvärk... jag vill tillbaka till Thailand eller nåt annat land! Eller i alla fall hitta på nåt kul! Nån vän som är på?

Kommentarer
Postat av: Linda Nilsson

Tänk positivt,,, Uppsatsen är klar och den är BRA!! Du kommer klara engelskan bra också, det vet ja... Kramar Linda i Igge..

2008-01-09 @ 18:50:44
Postat av: Johanna till Linda N

Oj kul att du skriver! Ja ja hoppas ja klarar engelskan men just nu känns det mycket, men ju mer ja läser ju mindre blir det tack och lov! Ses på måndag kramar!

2008-01-09 @ 20:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback