Första seminarierna

Idag började engelskföreläsningarna på riktigt... 2 st lectures idag... ojojjoo både ja och sofie var alldeles slut efter första lecture! Har en glad gotlänning vid namn Eric som lärare i grammarkursen.. och jäklar va fort han pratar och alltid på engewlska.. frågar du en fråga på svenska svarar han på engelska... och ja som är sämst på att prata engelska..! Var lite orolig att ja inte skulle fatta nåt va både erik och per sa men det gick väldans bra, fattade till 99 %, nästan mer än lärarna som pratar svenska:):) hehe eller inte.. iaf den lecture (föreläsning) var i ett väldigt högt tempo och mkt information... vi skulle alltså lyssna, ta till oss på engelska och skriva samtidigt... hjärncellerna jobbade för fulla muggar:)


Efter denna lecture så började vi med writingcourse och vi vi fick veta va vi skulle göra fram till den 2 april typ... skriva skriva skriva på engelska... på måndag börjar vi oralcourse och ska alltså prata en massa, just i nuläget mest nervös för den för mitt prat på engelska är just nu ringrostigt, men det är väl därför vi går kursen för att lära oss!

Men det är iaf mkt att göra eftersom vi går tre kurser och går efter 4 scheman kan man säga... så fullt upp med andra ord... men ändå känner ja mig lite lugnare än före kurstart, kanske för att jag förberett mig på bästa sätt? Känns också lite kul (detta kommer väl ja få äta upp nu när ja säger det) att läsa engelska, framförallt att jag förstår va våra lärare säger .. och sen om vi inte skulle förstå så får vi fråga på svenska, men helst inte.....

Jaja nog pratat om engelskan nu, njuter av vår nya dator som ja inte sitter vid nu dock:) Patrik grejsar med den!
Jag har dock världens huvudvärk me ndet hjälpte med lite glass iaf, bästa medicinen enligt mig:)

Aja nu ska ja se hur det går med finfina datorn... herregud netonnet ni är snabba ni, imponerad,, ändå från (nästan min hometown) Borås och till gävle! PÅ EN DAG!!!! TA EFTER DET ELGIGANTEN!!!!!!!


Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback