Dagen idag

Idag blir det förvånande nog plugg.. hm.. har iaf skrivit ett utkast nu till causal analysis.. yay. älskling får läsa igenom den sen måste ja ringa mor och fråga henne lite saker om den.  Ska läsa grammatik i em (nähä??).. grammtiken är tydligen den tyngsta kursen på alla engelskakurserna (a, b och c), det är bara en till i B som är lika tung faktiskt,, kul och veta? not.. tur ja inte går B också, skulle aldrig orkat.. fattar varför Carina hoppade av och började Spec A ist i höstas... tänk där hade man lagom soft, aldrig va ja stressad,, ja menar det är ganska soft när ja kan åka utomlands 2 veckor (utan att plugga nånting) och ändå komma hem och ligga två veckor före de andra.. altså en månad före kan man säga:) Men trots att det va soft lärde ja mig mkt på den kursen, vilket ja absolut gör på engelskan också, men just nu mkt!

Det blir inte bättre att vi är så gott som tvungna att va hundvakter igen.. blir nästa vecka vi bor i Bollnäs och vecka 9, känner inte alls för denna gång.. tror det va bara för att ja blev osams med hunden som förstörde mina trosor och gick och bar på mina mjukistofflor så det va massa dreggel på dem... är inte van vid såna rackatyg då min vovve aldrig gjort nåra sådana.. han vet va han får ta, i nuläget är det hans älg han får gå runt och bita på!
Känns jobbigt också för att ja vet inte hur mkt ja kommer få va i gävle och plugga.. jobbigt att åka fram och tillbaka trots att ja vet att älskling gör det, men han jobbar ju "och är illa tvungen" .. nä dont like this, men får la gå.. hoppas inte katterna får kattungar igen bara,, katten ville ju föda  mitt i natten i min säng, men ja puttade ner henne, vill la inte ha förlossningsgrejer i min säng heller!


Igår fick ja veta varför skolan har en så kallad "akademisk kvart".... vill ni veta?? jo det va så här (om ja fattade det rätt då de sas på engelska naturligvis)..

en gång i tiden så hade inte folket klocka på armen och då heller inte mobiler eller annat som man idag kan se klockan på... för att då veta när skolan började så fick man helt enkelt lyssna på kyrkoklockorna som då ringde (vanlgivis) prick kl 8 tex... då ivisste man att man hade en kvart på sig att ta sig till skolan för då började lektionen!!!


man lär sig mkt på engelsklektionerna... :)

Aja bäst att göra iordning sig för promenix

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback