Året 2007

Ett år är till ända och ett nytt startar.. på ett år händer det ändå ganska mkt mer än att man bara blir ett år äldre!

Det svåra är bara att minnas va som hände! Jag minns massa roliga fester som valborg, födelsedagsfester och nollefest, bockbränningen och nyår... Var på ett bröllop detta år också, så nån som gifter sig detta år så det blir fjärde året i rad ja går på bröllop?? näähhä inte det.. hrm

Fyllde 21 år och Patrik 25, så vi börjar  blir gamla nu med tanke på att vi snart är 22 och 26.. men nej elin jag har ingen bulle i ugnen som kommer till sommarn:)

Firade 50 åringarna i släkten också (far, morbror, mosters man) med att tex skjuta lerduvor.. var 5 kamp och tack vare kusin johan så blev vi 2 :) höhö

På sommaren jobbade ja  å P på olika ställen i landet... jag som trädgårdsmästare, patrik som ja gud vet vad! De lediga veckorna jag hade som var 3 st, spenderades i ljuvliga Halmstad och på ett vandrarhem där patrik bodde i några veckor eftersom jobbet fanns i gnällbältet.. han bodde i surahammar (hör bara namnet!) och jobbade på 3 olika ställen runt om surahammar... ja spenderade 4 dar i surahammar innan ja fick nog.. kasst väder va det så ja hade nada å göra.. det enda ja gjorde va ute och giuck typ bara..

Men älskling hade ändå saknat mig när ja åkt från halmstad till surahammar, vi gbg och örebro.. han kom med blommor och så hade han köpt choklad och skriivit ett fint kort:)
Han hade också klippt ut en massa pappershjärtan och köpt ljus så det var väldigt romantiskt:)

När mitt arbete tog slut, åkte ja upp till gävle igen där ja fick ett sånt fint halsband och armband bara för han saknat mig så mkt:) Vi kom ockå underfull med en sak efter denna sommar.... vi kunde inte leva utan varandra.. vi smidde planer om förlovning...

Vi beställde också resa vid denna tid till thailand för att ja ville förlova mig på nån romantisk plats och inte i tråksverige... och den 11 november 2007 förlovade vi oss på stranden på karon beach, phuket, thailand:)


Det var årets stora händelse, resan och förlovningen och nu tror alla att giftermål eller barn skall ske snarast.. alla och alla btw kanske var att ta i men det känns som att EN DEL tänker så och till dom... blinkar jag med ögat och säger : den som lever får se:)


Det har varit ett givande år i skolan tycker jag, känner att ja lärt mig mkt,, hoppas på ett minst lika givande sistaår i skolan nu när ja ska läsa engelska och sista au terminen...

det var en liten summering i af..

I år hoppas ja att skolan går bra, att vi hittar nånstans att bo och att patrik får ett jobb han vill ha i vårt nya boende.. jag hoppas också att ja får jobb naturligvis! men det lär ja inte få innan tidigast jan 2009!

Jobb till sommarn har ja iaf, det känns skönt det, min chef like me a lot!:) Han fixade ju tex min suveräna lönehöjning! ME LIKE :)

Nu ska ja läsa lite engelska.. boken ja läser är en självbiografi på engelska då med... hela 425 sidor, nice :)! höhö


Ciao på er .. glad trettondedagsafton! (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback