Vårtecken?

Är det vårtecken som kommit när företag söker sommarjobbare? Ja ska söka mitt gamla, eller söka och söka, ja vet att ja får det eftersom min chef tjatar på mig att ja ska komma tillbaka! Frågan är när termin 7 börjar, någon som vet sådär exakt? Måste veta det innan ja ringer min chef så han kan meddela personalchefen att ja tar den platsen i år igen.. personalchefen och ja är ju så tajta vi med:) (?) Leifan kallar ja honom, heter leif.
är roligt att jobba där men hade vart bättre såklart att jobba med barnen som ja brukade innan på somrarna.. men går nog inte heller denna sommaren då mors kompanjon också studerar och vill då såklart jobba så mkt som möjligt på sommaren. Det är ju så det är med oss studenter, tar så mkt vi får, för att få in pengar. Jag skiljer mig dock tror ja med att tjäna så mkt som möjligt, men dock är det lite lite att tex bara jobba två veckor med barnen, blir ju cirkus bara 6000 vilket inte räcker långt då inget csn hjälper mig. Men hej, är inte ledsen för det för ja jhar ju hela livet på mig att jobba med barn!  eller elever i mitt fall!

Tittade dock på lönerna de hade satt.. undrar hur de sätter? Ja tjänar nästan mest, de som tjänar mer än mig jobbar på de tyngre jobben (där antagligen bara killar klarar av)... men ja tjänar mer än va ja ska enligt va ja ska:) Kanske för att ja jobbade så bra i somras? Hehe alla var ju såååå imponerade, om de hade regnat hade ingen velat va ute och jobba men Johanna minsann arbeta på lika bra som det va solsken som störtregn:)
Jo så är ja kanske, det jobbigaste med regn bara är om ja börjar frysa.. ! Annars tycker ja det inte är nåt problem alls, det finns väl regnkläder och alltför stora gummistövlar att låna? Jajamän man ska förtjäna sina pengar!!

Hoppas de kommer en tysk till pappa igen och gör bort sig, va ju så jätteroligt när tysken utbrister att företaget har en snygg trädgårdsmästare - till pappa... företaget i sig har 500 anställda, han går till pappa och säger detta (kunde ju inte han veta)... pappa ler roat och säger: "das ist meine tochter" (det är min dotter)... haha stackars tysken blev väl generad! 

Hoppas det händer roliga saker i år med! Herregud snart sommar ju! (säger ja i feb!) men går ju så fort!

Betyder att den äckligt jobbiga tentan kommer snart.. blir man godkänd om man verkligen försöker?? Fast man inte får några poäng?? Tycker det låter jättebra!

ja menar vem bryr sig om frasen står i nonfinite eller i finite form??? I do not! Men till tentan bör (ougt) ja göra det om ja ska klara den!

Satt på balkongen för första gången i år, lovely!

Nåväl,, plugg nu när städningen är avklarad!

Roland the boss,  I see you in summer!

Kommentarer
Postat av: D

Visst är det härligt med vår! Men johanna lilla, hur många år har du vart på nexans, Leif är inte och har aldrig varit personalchef :)

2008-02-22 @ 15:40:18
Postat av: J till d

haha jaja han tillsätter nu personal iaf.. för mig är han personalchefen hahha kan inte du sommarjobba på iko i sommar ? vore kul!hur är det annars?

2008-02-23 @ 10:39:54
Postat av: Danielle

Hahah, ne, kommmer alrig att jobba där mer :)

2008-02-25 @ 09:38:42
Postat av: J till D

du som tyckte om det så mkt! Jaja, en till sommar blir det för mig iaf, sen ut i arbetslivet på riktigt:)

2008-02-25 @ 17:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback