1 advent

Så har ännu  en helg försvunnit å aldrig kommer den tillbaka! hm... Går så fort! Men det har vart en relativt mysig helg, synd bara att min älskling va borta hela lördan, aldrig roligt då han inte är hemma mkt på veckorna och dessutom åker jag hem den 21 till mitt fina västergötland och förhoppningsvis kan ja övertala mor att åka till Halmstad med, vi får la se, min far har jouren så han får ju inte lämna samhälle när han har det.. Åker tåg hem också, ja är redan nervös, men måste ju pusha mig själv lite grann.. har ju  en fobi att åka tåg själv, vet faktiskt inte varför ja fått det men ja har en del konstiga saker för mig och just detta är en.. men en filosofi som ja har är ju att ja hela tiden måste utmanas för att utvecklas.. filosofi förresten, det är ju pedagogik på hög nivå :) Iaf,, 8 timmar i tåg den 4 advent.. lovely! not... dessutom 2 byten och bara 20 min mellan varje.. och så kommer ja va den enda som går av i samhället jämte ja bor antar ja, så då måste ja få upp dörrarna vilket är en stor fobi för mig! Men har förberett mina föräldrar att de får hämta mig där ja hamnar, förhoppningsvis blir det rätt!

Iaf.. i fredas så hade vi en mysdag jag och älskling, handlade lite och satte upp julgran (!) med massa paket under (alla redan!) 

På lördan va ja ju själv för p skulle ju iväg för att hans syrras unge skulle döpas, ja fick inte plats i bilen men det gjorde absolut inget då att gå i kyrka inte är min grej, plus att de tydligen bjöds på soppa och de hatar ja ju :) Mkt bättre hade jag då ja spelade julmusik, gjorde julgodis och pyntade lägenheten, dessutom lunchade jag med bästa L vilket var gott och trevligt :) Dock hade ja lite ont i kroppen då ja ramlade ner från en stol när ja satte upp en lampa:) Pladask på ryggen så min stackars ländrygg ( som ja redan har ont i då och då) och armarna fick ta det värsta smällarna... Klantigt att ramla ja vet, men mest klantigt är det nog att inte äta så att man är så där yr att man inte ska stå på en stol och titta uppåt för att sedan gå ner... så blir det för mig när ja ska städa och greja, det ska gå fort så att man blir färdig nån gång och då blir tyvärr maten lidande!

Nåväl blev färdig vid fyra tog på mig myskläder då typ hela ps släkt kom, jösses orkade inte ta på mig nåt annat för ja var helt slut.. de skulle på nåt event så de gick ganska snart, bara hans farmor o farfar blev kvar ett tag då de skulle ta tåget hem.. Men ja fick väldans mkt beröm på hur fint och mysigt vi har det och ja ja tar åt mig hela äran för det :D P får knappt inte ha några ideer på hur han vill ha det hemma för hans ideer är inte riktigt i min smak :D:D


Igår va det ju första advent, å naturligvis gick vi för att få bocken invigd! Roligast va det när han som höll i invigningen kallade bocken för en hon!! En bock är så vitt ja vet alltid en han :D Titti schulz från rix fm var årets invigare och hon skötte sig exemplariskt! Ja gillar dom starkt Titti, roger och gert!  Därefter sköts det massa raketer i ett vackert skådespel! Så otroligt fint det var, fick nästan tårar när ja stod där med p tätt in till! Ja det va fint det! Synd bara att de regnade!
Var ju såklart också en liten julmarknad också så det gick vi en liten stund... vid  5 va vi hemma igen så då gjorde vi lite mat och hade söndagkväll!

Idag gör vi nog det sista för examensarbetet! Jösses det är nära nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback