Tankar

Jag känner bara för att skriva av mig idag. Vad jag ska skriva om vet jag inte. Men däremot vet jag att det virvlar tusen och åter tusen tankar i mitt huvud idag, allt från enklaste lilla tanken på när jag ska ut och gå idag i fina vädret, till stora, stora mycket viktiga beslut.

Att vara vuxen, (för det är faktiskt det jag är även om jag ibland saknar barndomen och slippa ha problem att ta itu med,) kräver enormt mycket av en. Allt ska klaffa på rätt sätt men även om det inte gör det så vet man att allt löser sig till slut. Men är det verkligen så? Löser sig verkligen allt till något som man tycker är bra?  I så fall, hade man ju varit lite mer modig och testat på några av tankarna som virvlar i huvudet.

Men, man gör ju inte det. Jag gör inte det i alla fall. Jag vågar helt enkelt inte. Ändå anser jag mig ha rätt att klaga på min vardag som är just nu är tråkig med bara plugg hela tiden. Enda ljuspunkten är helgerna, men även de innehåller plugg.

Hur vet jag att jag valt rätt med allt i mitt liv? Hur känner jag det? Jag är nöjd med tillvaron men kan jag bli ännu mer nöjd? Det är så damn svårt att veta. Otroligt svårt. 

Jag har varit lite nedstämd på sistone på grund av stress (tror jag i alla fall), vilket gör att jag inte fungerar. Dessutom blir vardagen tråkig när man inte hinner med det man egentligen skulle vilja göra. 

Jag hoppas, hoppas verkligen på att allt ska bli bättre. Jag förmår mig inte att släppa allt. Jag ser en framtid där allt jag har nu är inkluderat och även ännu mer. Därför ska jag kämpa!
Det är inte långt kvar nu, 6 veckor stress kvar. 6 veckor, sedan har jag klarat ännu en utmaning (är duktig på att utmana mig själv, skam den som ger sig) Därefter en sommar, sedan 20 veckor till. 
Det går att klara - om viljan finns. Om alla vill tillräckligt mycket så går det. Det gäller bara att hitta viljan som finns någonstans inom sig... 


Jag är ledsen för dessa ord, känns inte särskilt positiva i denna ljuva dag med sol som borde höja ens tillvaro till max. Det kanske den gör snart... den som lever får se! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback