...

Vet inte vilken rubrik ja ska ha:)

Har pratat engelska och förhört mig själv i snart en timma nu.. my god, ja hör på mig själv hur mkt ja har utvecklats under denna vår som jag läst engelska! Jag KAN  faktiskt engelska:) Och jag kan bara inte låta bli att skänka lite onda tankar till mina forna engelsklärare vi haft i högstadiet/gymnasiet.. för de va faktiskt inte bra... sämst va ju våra lärare på gymnaiset.. kan förstå vår högstadielärare då hennes situation inte var optimal men på gymnaiset herregud, inte konstigt att man inte utvecklades! Jag tyckte det va skittråkigt med engelska på gymnaiset för det va så tråkigt på lektionerna! Nu har vi roligt och det känns inspirierande och dessutom är ALL undervisning helt och hållet på ENGELSKA (ja kan inte ens komma på att min gymnasielärare föreläste på engelska?! Någon, anna? ).. det är inte bra... jag och sofie som enda 1-7orna blir till å med uppmanade att prata i stort sett hela tiden engelska med våra elever... då ska de väl vara SJÄLVKLART att en gymnaise engelsklärare ska göra det HELA TIDEN! 

Visst har de vart utmanande för mig och de har vart kämpigt.. "de andra pratar ju så bra" men det är ju eg inte så konstigt... 
Jag vill utomlands och träna min engelska!


Igår satt älskling, johanna och jag på balkongen och käka glass, hamburgare och kakor hela eftermiddan! för johanna bantar inte längre:D (hehe aningen internskämt där kanske) Jag rådde till å med att få en rand av solen! 

Jag och j spelade othello.... först vann johanna med 34-30 jämt... men sedan visade jag att lärare visst ska ha mer lön pga sin kompetent för sen vann jag med 46 - 18 eller nåt sånt:)


hehehe så vi vann varsin gång...

sedan gick vi in och lagade tacos... käkade det gott som vanligt och sedan blev det talang såklart och därefter film..! Mkt trevlig dag!

Nu snart ska jag och j ut å gå i solen, vi ska gå en långpromenad på 2 timmar och sedan ev lägga oss i boulognern... har pluggat lite idag så det kanske räcker?:) Eg inte men men... det är ju inte alltid det är fint väder.... :)
Fick veta av J att det inte alls är så bra att äta för mkt morötter! Mäh, ja som är inne i ett morötterstim (ja, ibland är ja faktiskt hälsosam:) iofs behöver ja väl bygga på mig lite inför sommarens jobb enligt lite pikar här å var men ändå, hälsosam kan man visst va på veckorna iaf)

Är gräsänka idag så är lite tråkigt.. tur man har J då!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback