Lidl - inte min affär

Hej igen, dagarna i bollnäs fortgår.. ska väl va här en dryg vecka till, kanske lite mer, får se helt enkelt..
igår va vi rejält slöa å gick i myskläder till halv 2 innan vi tog ossi kragen och åkteå handla lite mat.. tänkte åka till prix men lidl va ju sååå mkt billigare så det blev det - mitt livs första å förhoppningsvis sista besök..

jag har aldrig tyckt om den affären - pga ryktena om hur de behandlar anställda och att de är miljöovänliga, dessutom har de ett väldans dåligt rykte hemma i västergötland/småland.. nåväl, jag ger affären en chans tänkte jag..

när vi kom in så står ju allt på pallar vilket inte är fel i sig, men jag upplevde däremot att varorna stod huller om buller, gick liksom inte att fundera fram vart en viss vara skulle kunna befinna sig (patrik som accepterar lidl höll med mig om det här) så vi sprang runt i affären för att försöka hitta det vi ville ha..efter en stund hade vi hittat allt förutom jalapenos som tylsdigen inte fanns...

Till kassan som är nästan  de värsta - varför är det så långt band innan kassörskan å sen pyttelite plats för varorna attlägga ner i vagnen?? det e ju dubbelt arbete för kunden att först lägga i varorna i vagnen (igen) för att sedan lägga i dom i kassorna... jag dissade systemet och började lugnt plocka i varorna direkt eftersom ja inte vill göra dubbelt arbete och kunden har väl alltid rätt eller?? Nej en bitch till kassörska, säger till mig att flytta vagnen till höger om mig,, ehh jaha ok kan ja väl göra.. ställer den på sidan (som man alltid gör när man handlar) men nähhhäädåå det dög ju inte helller! bitchen pratar överlägset och flyttar vagnen igen och säger sååå hääärrr.. och nu står alltså vagnen med kortsidan mot henne... jahaaa står som ett frågetecken... varför i h*****e får inte jag ha min vagn som jag vill? Sköt du ditt så sköter jag mitt!! otroligt upprörd (kanske inte låter som en stor sak men..) så när vi går säger ja till patrik vilket otroligt dåligt system detär.. man blir hyperstressad över att få ner alla varor i kassen/vagnen och tänk då alla barnfamiljer som handlar där som har miljoner mer varor än vi,, borde de inte bli än mer stressade då??

Nej inget mer Lidl för mig,, det spelar ingen roll att ni jag känner tycker om det så mkt,, ni får göra det bara ni inte tvingar mig att göra det för nu när jag testat ja då känns det som det är kört...
Sen om det var vidare billigt -- visst men willys e lika billigt med fräschare bananer!

Nä nu är det bäst ja slutar - ska skriva mkt nu så ska se till så att jag inte nöter ut fingrarna!


Kommentarer
Postat av: Linda

kan inte mer än hålla med dig om Lidl faktiskt.. vissa småsaker som juice å läsk kan jag överväga att köpa där men där går min gräns, mkt tack vare det du tar upp å deras dåliga rykte hemma om varorna.. å inte minst mjölkdiskussionen som rasade hemma! så jag tycker lika mkt om dig nu som innan jag läste inlägget =) å står på din sida.. sicken galen affär!

2007-09-17 @ 15:03:01
Postat av: Johanna till linda

Haha nej ja hatar affären, men ja vågade inte lägga fram det på värsta vis, eftersom svärföräldrarna handlar där och patriks systers man är nån chef för nåt lidl plus att ida jobbar där.. men spelar ingen roll, ja hatar affären å tänker aldrig mer handla där!!
hm hm är nog också bara för att gislaveds lidl har sitt fina rykte med:)

2007-09-19 @ 09:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback