Grattis min älskade voffe!

idag fyller min älskade bamse 10 år, eller 70 hundår!! grattis på dig, tänk att han är tio år, börjar bli gammal nu, och blir allt gråare och gråare - men fortfarande mycket liv i han och vill gärna leka ibland då och då.. och tänk min bamse hur mkt roligt vi haft under dessa år!
Mitt tjat lönade sig till slut när ja va 11 år och äntligen fick ja å bror se ut vår bamse,, världens bästa hund, för det är han, han är så tillgiven, snäll, omtänksam, lydig och vaktar en gärna.. barnens favorit, eller hela samhällets favorit bland hundarna, alla i grimsås vet vem lille bamse är!
Tän när ja kom hem från sjukan efter en vecka och du blev så överlycklig men du såg att matte inte såg ut som hon brukade  - å genast var du mycket försiktigare mot mig.. å sen när ja fick vara hemma ytterligare 1½ vecka, så tog du hand om mig så bra!  Du min bamse har verkligen vart ett otroligt stöd när jag och även familjen haft motgångar.. jag minns tex när vi fick reda på det hemska dödsbeskedet och då var du där och tröstade oss.!

Min älskade hund du har gjort mig och min familj så lyckliga - du har gett oss en massa roliga stunder, skratt som man aldrig glömmer... hur ska en annan hund kunna ersätta dig? det går inte!

igår va vi hos patriks farmor å farfar å käkade kaker i stora lass, sen åkte vi vidare till patriks mamma å åt jättegott - hemmagjorda wienerschnizel, hur gott som helst!

men nu frukost..

än en gång grattis min älskade vovve!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback