Skola

Ja idag var det skola igen, tycker om Eva eftersom hon tar upp bra saker, denna gång var det om mångkulturella barn vilket  för min del dock kändes som repetition eftersom jag vfuar på en mångkulturell skola och vid det här lagret vet hur man ska arbeta med invandrarbarn. Men intressant för det. Dock tyckte hon inte mina intervjupersoner dög, hon tyckte ja skulle ta ett barn och intervjua *suck*, nu har ja gjort två intervjuer, båda jätteintressanta, räcker inte det då? Känner att jag inte orkar lägga mer energi på den uppgiften nu!

Med särskolan gick det sämre, tydligen ändrat till fredag och då kan inte Jenny. JAg har då ingen att åka med eftersom ingen bor i gävle, men jag tror det räcker med L och C s grejer plus att jag kan säga litegrann hur det fungerar i hemkommunen (vad nu hem är!)

Nu när jag är ute å går tänker jag hela tiden på två saker!
- Thailand i nuläget tar det största tankeutrymmet, jag är så förväntansfull, det ska bli så fantastiskt kul. Så mkt som mamma å pappa berättat och visat kort, ja vill också! Och nu ska ja få det med! Allt är nästan klart! Har till och med räknat ihop våra SPARGRISAR (hihihi internskämt för gruppen) och jag räknade till cirka 1000 kr! Det är väl helt ok tycker jag. Men 1000 kr till fickpengar räcker la knappast!  Nä gud nu vill jag att det ska va resedagen. Damma av bikinin och ligga på stranden och glassa, aww! Vill gå i djungeln med så det ska vi förhoppningsvis göra och rida på elefantisar!
- andra grejen är framtiden, vart hamnar vi nånstans, hur blir det med jobb och när ska vi ha barn?! Kul och fundera på! Trivs iofs väldigt bra i gävle, men sen när ja studerat klart känns det som att det är dags att lämna stan.
Hemma i västergötland - uppväxt
I Gävle - studieort
I ---- - framtiden med jobb och familj!


Studiekamrater, säg till om det är nåt mer ja ska göra innan ja åker! Vill inte lämna er för mkt i sticket!



Nu hopp in i duschen!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback