Fredag

idag har vi vart på stan och fixat ärenden... växlade bland annat in 7000 och fick 36000 tillbaka:) Trevligt! Haha hrm..
Lånade även en bok - på engelska naturligvis, nu jäklar!

På väg till godisaffären (ja ja vet, skyller på att halloween är nu och ungar ringer på dörrarna) så blev en liten man påkörd, det va en som backade och inte såg honom.. såg lite äckligt ut då han fastnade med foten så han ramlade, men det gick nog bra, men den som backade på han körde han nog till sjukan för undersökning..

Jag funderar väldigt mkt när jag går och i dag blev jag nästan upprörd när ja tänkte.. en av mina föreläsare pratade om viktien att ha behöriga lärare i skolan... man vill ju ha utbildade läkare! Hon talade också om obehöriga lärare.... och va är  det för begrepp egentligen???? Är man inte lärare så är man inte, hur kan man då få kalla sig lärare eller just ja obehörig lärare... skulle ni vilja operera er av en obehörig läkare???? Det e fan inte klokt! Om man inte är lärare då är man inte det.. då ska man heller inte få kalla sig det heller!

Men gud alltså nä glad halloween på er ( tror det e denna helg!)

Kommentarer
Postat av: Linda

nu vart jag så förvirrad när jag gått å trott att halloween är nästa helg då många jag käner ska "fira det".. så jag kollade upp detta.. =D haha.. tänkte om du oxå vill veta så delar jag med mig av informationen.. så här står det på Nordiska museets hemsida "I USA infaller alltid Halloween den 31 oktober medan firandet i Sverige vanligtvis sker på aftonen före alla helgons dag som är första lördagen i november, oavsett datum. Men Halloweenfester kan även förekomma lite när som helst i slutet av oktober eller början av november." Så.. man kan alltså fira lite när man vill, haha =)

2007-10-26 @ 18:44:44
Postat av: Johanna till Linda

Ja ja vet ju inte riktigt heller när de är, men antog att de var denna helg eftersom de kom en unge igår utklädd å antagligen ville ha godis:)

2007-10-27 @ 11:50:46
Postat av: Linda

hihihi.. om man kan fira det när som så kan man säkert tigga godis lite när man vill =) lite när man är godissugen kanske, hahaha

2007-10-27 @ 12:11:27
Postat av: j till linda

vi kanske ska ge oss ut i sätramörkret, utklädda och supersugna på godis ikväll:) Fulla och glada med ett enormt sötsug haha

2007-10-27 @ 16:37:27
Postat av: Linda

hahahaha ja det vore nåt =D hahaha

2007-10-27 @ 16:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback