Plåga

Denna dag har vart en riktigt plåga för mig, vaknar känner huvudvärk, var nåt ännu värre - öronvärk som inte går att förklara i ord hur ont det gör (och inte hjälper det med alvedon eller liknande), dessutom mensvärk och en irriterande ond smärta i foten, tror det är skorna som orsakar det.. blir att inhandla nya vinterskor eftersom mina (som knappt är använda) läcker in massor med vatten så att fötterna badar i iskallt vatten...

Jaja man ska väl inte klaga, men de är irriterande att ha ont för man blir helt enkelr irriterad och arg och dessutom har man nada energi! Jag har dock lyckats städa vår fina juliga lägenhet och vart ute å gått en liten runda (5 km ca) idag så jag får väl vara nöjd. Ska dock försöka plugga lite nu men blir nog bara lite granna idag.

Nu är det snart jul och det märks på vågen, varför i hela friden väger man mer på vintern än på sommarn? Jag gör detiaf och inte 17 äter väl ja så mkt mer onyttigt under detta halvår än sommarhalvåret? Kanske man gör när ja tänker efter.. Jaja ingen smärre katastrof på vågen iaf, lagom helt enkelt, så länge byxorna kommer på så:) haha nä gott folk, under de mörka månaderna på året, ska man frossa i alla godsaker man kan hitta! Viktigt dock är att röra på sig också, annars blir hälsan lidande och det är inte alls meningen!
Man skall vårda sin kropp!

I morron ska ja till valbo med älskling (wiihoo enligt mig,, stön enligt älskling), ska handla lite julklappar (förhoppningsvis), sedan vinterskor (förhoppningsvis) och lite annat behövligt..


På lördag, ska vi väl kika på julmarknaden på torget, brukar inte va så stort men iaf.. efter det drar vi uppåt i landet, till Söderhamn och älsklings mor som ville bjuda oss på adventsmiddag.. hon har ju inte sett våra ringar än så antar att hon vill se dem också!

På söndag åker vi hem och då kanske vi hinner titta lite mer på julmarknaden, annars blir det nog lite adventsmys i soffan med älskling och kanske några fler,, vi får se!

Tror på en trevlig helg i alla fall!

Glad advent om ja inte skriver innan dess!

Kommentarer
Postat av: Linda

usch då! hjälper inte skenan nåt mot det onda i örat eller så? =/ eller va det tänkt att det va det skenan skulle hjälpa mot? =S hoppas du nån gång kan få slippa det onda! kram kram

2007-11-29 @ 18:03:19
Postat av: Johanna till Linda

Jo den ska hjälpa och den hjälper också, mycket bättre med än utan, men om ja sover oroligt så får ja ont, för då jobbar ju kroppen mer.. ja får nog leva med den smärtan tror jag, tyvärr. kram

2007-11-30 @ 08:45:50
Postat av: Linda

ahaaa... usch då =( det är som jag, jag får leva med min kroniska förkylning.. dock inte samma sak som smärta men inte allt för kul =/ kram

2007-11-30 @ 15:53:11
Postat av: Johanna till linda

Kan man ha kronisk förkylning? Hm
Aja, glad advent när den kommer!

2007-11-30 @ 19:32:25
Postat av: Linda

Japp, tydligen kan man det.. läkarna kunde inte komma fram till att det va nåt annat än det med mig när ingenting funkade, operationer å diverse tester =( så tillslut sa de att jag får gilla läget att vara kroniskt förkyld..
detsamma detsamma! =)

2007-11-30 @ 23:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback