Ännu en dag

Dagarna går så fort, pluggar å står i men känns som ja inte kommer nån vart alls!

Gick ut och gick, långt, fick ont i smalbenet och benet i foten, är väl inte vana vid vinterskor, de vill ha flipflop igen och ballerinaskor! Mötte en kvinna som bar sina willysvaror på huvvet, tänkte att mitt huvve skulle legat på backen om ja bar mina varor så.. Nä in på willys och bar som jag brukade! Tog naturligvis fel kö, två gånger, jippie, känner enorm menssmärta, vill bara hem, trött i bena med för den delen! Hem lagom till fresh prince i bel air, tycker att jag förtjänat det och ser helt enkelt på det medans jag äter min lunch, en banan och en macka..

Jag är kluven inför jul, ska bli jättekul naturligvis, men tycker inte om att åka ifrån min älskade! Jag tror jag aldrig varit så här kär som jag är nu, inte ens när vi var nykära! Kanske för att vi är förlovade? Njaa kanske, men mer därför att vi smider planer för framtiden och det älskar jag för då vet jag att det alltid kommer vara vi!
Hoppas och tror att min älskling tycker samma sak! Jobbigt dock med julen, men kommer inte ens vara hemma 2 veckor.. och den ena veckan ska jag jobba på Nexans igen. Ska nog bli lite småkul ändå fast det är roligare att jobba med mamma och barnen på fritids innan jul och  mellandagarna, brukar vara så mysigt! Kommer kännas lite konstigt, har ju jobbat på fritids 3-4 år nu vid juletiden men inte iår därför att julen ligger konstigt till och ingen vill va ledig..

Njaaa nu kanske jag borde plugga lite, men har verkligen ingen lust... jag är 21- snart 22 och har aldrig haft ett riktigt heltidsjobb än,, det enda jag egentligen vet och behärskar är att plugga... deprimerande, iofs har jag jobbat ganska mkt på somrar och vid jul då men det är ju inte samma sak..
Nu på terminerna jobbar jag inget, finns ingen tid till det, dessutom vill jag koncentrera mig på skolan och inte slita arslet av mig och jobba också... nää tur man har en älskling som jobbar nu även om det gick bra förra året när båda pluggade!
Däremot är jag fruktansvärt less på att plugga nu, att alltid få en massa uppgifter att göra, som känns meningslösa men måste göras.. jaja det är väl för vår egen skull?

Om ett år älskling, då är jag förhoppningsvis färdig, då drar vi mot nya äventyr! Undrar vart vi hamnar:S SPÄNNANDE!


Älskar dig älskling och kommer sakna dig över jul!


( Att vara riktigt kär måste vara den bästa känslan som finns...)

Kommentarer
Postat av: lovingnurse

ha en trevlig kväll :D

2007-11-28 @ 15:54:20
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Emma

hehe,att vara kär är ju en av dom bästa känslorna iaf!! =) lycka till med killen! =) ha en mysig kväll! =)

2007-11-28 @ 15:59:13
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Danni

Ska ni inte fira jul tillsammans?!? JOhanna då!

2007-11-28 @ 16:26:29
Postat av: J till lovingnurse och Emma

Tack detsamma lovingnurse! Hoppas du får en trevlig jul!

Emma, tack för det. Hoppas det går bra för dig med din käraste, knallade in på blogg att du hade en?

2007-11-28 @ 16:46:51
Postat av: Johanna till Danni

Nä:( Vi har bestämt oss för att fira på olika håll i år med:( Har ju aldrig firat ihop än, blir så bökigt med tanke på att vi bor 60 mil ifrån varandra och jag vill ju vara hemma lite medan han vill träffa sina, men han har erbjudit sig att åka ner också men sen vet jag att han vill va med sin familj också, så vi får fira nyår tsm istället, känns lite tråkigt dock att vi inte firar ihop.

Ska ni fira ihop?

2007-11-28 @ 16:49:04
Postat av: Danielle

Joodå. klart vi ska fira tillsammans. Vi ska baka pepparkakor hos hans mormor nästa helg. Mys!

2007-11-29 @ 13:23:04
Postat av: Johanna till Danni

Så orättvist att ni bor så nära! Det är lite svårare att planera om man har sin släkt 60 mil ifrån varandra:S Och det går inte att va hos ena familjen på julafton och den andra på juldan heller:( Denna helg ska vi dock till hans mamma som ska bjuda på adventslunch och sedan nästa helg ska vi på julbord med underhållning som patriks pappa fixat.. hela företaget med respektive ska dit, så det blir ju lite jul för oss med:) Men inte på rätt dag dock, sedan firar vi jul ihop den 29 ist

2007-11-29 @ 16:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback