Världen är liten - svenska, svengelska, tyska och så Sigge

Så är det nu första maj, ut och demostrera gott folk!

Igår var det ju Valborg, och hela dagen var fullproppad med aktiviter. Gick hemifrån vid halv 11 för att ha champangefrukost i boulognern. Var ganska skönt väder men aningen kallt. Åt vår goda ananans och vi blev proppmätta på den! Därefter gick tåget vidare till Lilla Vall å Sillasittning. 100 pers skulle få plats i det lilla huset och det var grymt trångt! Johanna och jag hamnade rygg i rygg med varandra då det var bordsplacering. Jag hade otur att hamna brevid "tråkiga" människor, bland annat en 40 bast kille som frågade utbytestudenten som satt mitt emot mig två gånger om hon gillade maten!

Nåväl den "goda" maten (en liten potatis, två köttbullar å sallad) blev uppäten tillsammans med nubben å blåbärscidern. Sittningen avslutades av utbytesstudenterna från Tyskland, de gillade verkligen sin tyska sång.. fick vi erfare senare.

Det var nämligen dags för valborgskampen och mitt lag Mr Muscles bestod av hela 11 personer, vilket var formodligen det största laget. Vi hade värvat tre utbydesstudenter - de som kom från Tysland. Chris som en hette, var väldigt snuskig och ville gärna se flickor hångla - så att han kan visa för hans kompisar i Tyskland. Han gillade också väldigt mycket hans nästan bordsdam från Vallen - Johanna!

Vi började med den klassiska däcket och innan vi började ville elin och anna vara en sköldpadda så jaa det finns kort på det:) Även chris ville då med, tar alla tillfällen i akt å krama flickor!

Äggkastning, irländsk julafton och bollhav var ytterligare några aktiviteter.. vid bollhavet sa Johanna en rolig kommentar till Chris,. Han frågade (tror jag) om vad man gör på Baracken (kan vart nånannanstans också) och Johannas svar blir " you can digging the music".... För er som inte kan engelska betyder digging eller dig, att gräva!, med andra ord "du kan gräva musiken"..

När Tyskarna gjorde balansövningen, hittade Johanna och jag en hund som var slående lik "vår". Vi var ju bara tvungna och gå fram och fråga om det är vår lille voffe. Frågade först hur gammal han var: två år, stämmer". Om det var hans kompis hund, stämde det med, och om hans kompis heter Patrik, vilket stämde! Vi träffade alltså vår voffe som heter Sigge! Han var jättefin, men lite lugnare än vad vi trott men det var ju så mycket runt om som han skulle titta på! Så nu har vi träffat han!

Efter den här grenen, gav vi upp lekandet och gick hem till Elins älskling, Danne och förfestade eller mellanfestade? Hrm, mellanfestade. Tyskarna hände givetvis på och när vi var hos Danne och cicci vart inne på toaletten och kom ut stannade hon upp lyssnade på musiken och sa: Har tyskarna tagit över festen?? =) Go kommentar tycker jag!

Det var åter dags för sittning på Baracken den här gången och det var bestämda platser här med, satt dock vid samma bord som elin, cicci och carro. Pajen vi fick var en liten besvikelse men ändå okey.

Toastarna var tjuriga under sitttningen tyckte jag, de kunde bara inte förstå varför folk inte kunde vara tysta när de ringde i klockan! Jag som var onykter kunde räkna ut med baken att det blir så när folk druckit hela dagen och är glada i hatten. Alla vet att hämningarna släpper och man pratar mer när man är full! Toastarna, ha överseende med det, det blir bara jobbigt att höra en massa gnäll!!! Särskilt när man får skäll när vi inte ens pratat, utan det var utbytesstudenter I ANDRA HÖRNET som pratade!!!

Blev också jäkligt irriterad på en pedagog som sade till mig: Johanna du är för nykter för att vara här!" OK ska jag gå hem då eller?? OCH hur fan vet du om jag är nykter eller onykter när du ser mig två sekunder??? Måste man ligga i sina spyor, inte kunna stå för att vara välkommen? Du blir ingen bra lärare om du säger sådana saker som "du är för osmart för att vara här" till dina elever! Förresten vem har sagt att man måste supa? På lilla Vall satt jag med en som drack Loranga och det var helt ok! Hm, jag skulle svarat "jag är lagom för lagom är bäst" och jag var ganska lagom tyckte jag, tyvärr hade jag huvudvärk (baksmälla redan??) under kvällen.

När vi sedan skulle gå fackeltåg till majbrasan kom backe fram och sa att vi blåa vi skulle visst gå ihop med pedagogerna, sorry sa han till Patrik. Patrik ifrågasatte varför? Jo för att kommunen bestämt det, svarade han. Eller hur svarade vi! För de bryr la sig inte om vilken färg vi har overallerna, de vet ju inte ens vilken färg som symobliserar vad! Nej alla andra gick blandat, och blandat är bäst,det är väl bara kul med blandad gemenskap, varför måste man vara så uppdelade? Ingen är mer speciell än någon, så är det. Det är pedagogik på högsta nivå, alla är vi lika!

Brasan blev STOOOR och varm, men när den brunnit ett tag gick vårt gäng å satte oss och blev varma av elden. En liten eldsvåda fattade eld på andra udden så det blev lite dramatik, till och med brandkåren kom senare:)

Efter att suttit och myst ett tag, gick vi till Baracken, där både jag och Patrik hade ont i huvudet. Det kändes att det varit en lång dag. Faktiskt ska jag vara tråkig att erkänna, gick vi inte till kåren utan efter att vart på Baracken gick vi hem, trötta och belåtna efter en lång rolig, händelserik dag!

Tack till alla arrangörer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback