Pest och pina - kärlek eller pengar?

Idag har jag solat och blivit lite brun, det är det enda positiva med denna dag. Bröt ihop idag faktiskt:( Jättelänge. Har värsta ångesten för sommaren att både Patrik och jag funderar på om han kan tacka nej till superjobbet med 100 papp som lön. Jag klarar inte en hel sommar utan Patrik, jag trodde jag accepterat den här sommaren vad det nu skulle innebära men icke. Varför jag bröt ihop var att Patrik var och är på spelträning och att jag därmed inte sett han på hela dagen förutom nu när han kom hem en snabbis. Denna månad går så fort och vi är båda upptagna med X-jobb och PM att vi inte hinner ses, vilket får ångesten att växa ännu mer. Vad gör man? Det är löjligt egentligen eftersom 8 veckor inte är så länge och att vi hinner se liite under den tiden, men om man är kär och älskar på riktigt då är det fan så jobbigt! Men visst pengarna lockar som 17, men vi har ju hela livet på oss att tjäna pengar, eller? Nej bäst vore att vi tog oss i kragen och bet ihop tänderna och klarar sommaren utan varandra, för vi ska faktiskt ha råd med en resa i vinter, om nu min skola vill släppa iväg mig.
Vilket dilemma, jag vill ha pengarna, men jag vill ha patrik också. Kärleken övervinner allt, men pengar lockar!

Usch usch, har ångest för PMskrivandet också, men tack mams för att du stöttar mig och ger mig ideer! Det hjälper mer än du anar!

Stugan är också så gott som färdig, målad och fin och altanen hoppade upp på några dagar, bara lite färg som ska upp! Otroligt bra jobbat famlijen och morfar! Synd att jag inte kan vara där och inspektera, men har ialla fall sett kort och det ser bra ut!
Bara trädgården som måste fixas lite, den har ju fått lite stryk av bräder och bråte, men inte stressa, ni har ju hela sommarn på er att fundera ut hur den ser ut!

Tillbaka till sommaren, om Patrik tackar nej (om han nu kan det), så kan vi vara i Halmstad, annars inte:(

Aja, jag ska ta en dag i taget så får vi se hur det blir i sommar!

Ut i solen gott folk!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback