Lugn dag!

Idag har både jag å patrik tagit det lugnt, vi sov länge, pluggade lite, ute och gick och var på stan och nu tvättar vi lite. En ganska lugn dag med andra ord.
Vi har lyssnat på när en engelskman skall säga efter några svenska ord till exempel "vi söker bar personal" - we looking for naked personal" ... eller får jag köpa en gift orm?- May I bye a married snake? ... hehe å typ massa sånt, lite skojigt. han som skulle säga på svenska tyckte det va väldigt roligt, kan väl tänka mig att svenskan låter lite skojigt!  Många ord är lika men olika i olika sammanhang ju!

Johanna, ha så skojsigt i Spanien! Avundsjuk! Vill också åka!!


Killikill i maggropen nu stänger jag dagboken:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback