Gröna fingrar och pengasinne

Jovars, fick en liten chock idag. I feb när det va alla hjärtans dag så skickade mamma upp ett paket till oss där det bland annat låg ett presentkort på en blomma. Älskling och jag gick till blomsterhandeln och köpte en ros i kruka, var alltså smårosor på den, jättesöt, också en liten kruka med hjärtan på följde med. Tyvärr dog blomman ganska fort, fortare än anat! Men skam den som ger sig. Som jesus tydligen gjorde, gjorde även vår blomma, den fick gröna blad fast hela blomman tyckte vara död (vi tyckte det iaf). vi fortsatte och vattna blomman och den fick stå i köksfönstret där det är varmt och skönt. den var ju heller inte så fin att ha framme. Idag när vi skulle vattna Elin som nu är lika hög som köksfönstret, fick Patrik syn på vår lilla kärleksblomma och hör och häpna en stor fin ros hade slagit ut! Vi som trodde den va död! Tänk om vi hade slängt denna skönhet! Nä nu börjar ja allt tro att jag har gröna fingrar, i alla fall lite gröna! Elin har ju också fått många klasar blommor, så kanske producerar hon några tomater i sommar, den som lever får se!

Igår va ju en ganska slö dag, tänkte se piratfilm nr 2, har ju inte sett den än fast vi haft den länge! Så blev inte fallet i går heller, då vi spelade monopol! Jag köpte norrmalmstorg och centrum å byggde hotell, hade även hornsgatan och västerlånggatan och de röda gatorna!  Men likt förbannat gick aldrig Patrik på dom, visst ibland råkade han gå på västerlånggatan men annars mkt få gånger. Jag gick JÄMT på hans så det va ganska jämt ändå för då han gick på min norrmalmstorg, så fick jag pengar till att betala två gånger på hans gator. Iaf efter nästan tre timmars spelande, insåg vi att ingen kommer vinna eftersom jag går på Patrik och när han väl går på mina så får jag in väldigt mkt pengar...
Så båda har vi väl då ett sinne för pengar:) Haha

Välkommen hem till dig Johanna, vilket toppenväder du kommer med:)

Nä nu ska ja strax ut i iskalla regniga vädret, toppen! :(

Kram


Kommentarer
Postat av: Danielle

Vi är fan grymma på Monopol. Vi spelade det jmt när vi va små ju. Och jag blev jätte sur när jag inte fick Norrmalmstorg och dom lila gatorna :) Haha...

2007-05-28 @ 15:26:41
Postat av: Johanna till Danni

Hehe ja vet! Å ja fick de båda igår, men ändå på nåt vis lyckades patrik hoppa över de två! Men sen hamnade han faktiskt på dom nån gång:)
Kul med sällskapspel iaf! Hoppas det är bra med er!
Kram!

2007-05-28 @ 16:25:28
Postat av: Kungen av Monopol

Det handlar inte om tur .. Det är ren skicklighet. klart man låter bli att gå på de dyra gatorna om de har hotell på sig och man inte äger dom själv! :D
hehe
Ikväll tänker jag vinna!
Till och med på Yatzy tänker jag vinna!
love you

2007-05-28 @ 16:34:29
URL: http://paka.blogg.se
Postat av: Johanna till monopolkungen

Hehe, vi får väl se,
må bäste man eller kvinna vinna!
mohhahhhahhaaa,, ja känner att jag är väldigt laddad! fast jag skulle behöva lite mat först, men en yatsiomgång, kan vi börja med, får ju ändå Yatzi fem gånger om typ!
:D

2007-05-28 @ 16:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback